View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Her gir professor i virologi Vincent Racaniello en snau halvtimes oppdatering om hva disse mutasjonene er, og hvor stort grunnlag dem er til bekymring. Men m-RNA vaksine er greie og forandre på. Da blir også logistikken enklere, da bare en brøkdel skal ha den, sammenlignet med dagens vaksine. Ellers er det IKKE NOE som tyder på at dagens vaksine ikke er virksom mot de mutasjonene vi har sett.
Vis hele sitatet...
Skal se videoen du linker til, og beklager om den svarer på spørsmålet jeg kommer med. NRK skriver dette i en nyhetsoppdatering: "Nye studier antyder at koronavaksinene ikke er særlig effektive mot denne typen, som unngår antistoffer.". Dessverre finner jeg ikke noen lenke til studiene de refererer til, eller en mer utfyllende artikkel. Kjenner du til studiene de refererer til? Spesielt delen om at de nye mutasjonene unngår antistoffer, da må de vel mene at viruset unngår antistoffer produsert av vaksinen, og ikke antistoffer generelt? Sistnevnte høres jo litt skummelt ut.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Sånn sett er covid-19 perfekt. Den er dramatisk nok til at vi må tenke nytt, samtidig ikkje ekstremt dødeleg. Det fører til at vi får testa organisasjoner og produksjonskapasitet. Vi tar i bruk ny teknologi, og vi bruker kjent teknologi i større skala for å spore mutasjoner.
Vis hele sitatet...
Helt enig her! Man kan være lei og utslitt av restriksjoner og frykten for smitte, og man kan være etterpåklok og irritert på at folk har advart om dette i flere år, men i det minste har det blitt en relativt "mild" lærepenge. Jeg håper bare at vi faktisk tar det som en lærepenge, og står litt bedre forberedt neste gang man ser antydninger til en pandemi.