View Single Post
Jeg observerer det faktum at det er noen her inne som mener at de ikke trenger vaksine fordi det er så forbanna fint å sitte inn hele tiden og ikke har behov for å gå ut.

Dessverre så er det mange i Norge, i Europa og generelt i verden som ikke har det privilegiet å sitte inne hele dagen, de må faktisk ut.
Noen, ja faktisk ganske så mange må på jobb, andre har bare lyst til å komme seg ut litt fordi det er sosialt, det er sunt å omgås andre.
Vi har vel sittet lenge nok inne?

Jeg er blant de heldige som sitter hjemme og jobber, men samtidig så vil jeg gå ut i sommer, reise noen steder hvis jeg kan, oppleve noe nytt, besøke familien min og venner. Og ja, jeg håper jo jeg kan dette da, det finner vi ut av senere.
Men hvis jeg ikke kan dette og grunnen er fordi DU og dine likesinnede hønsehjerner skal ødelegge, da blir ikke vi bestevenner.


Men om jeg slutter å tenke på meg selv og hva jeg har lyst til, noen ganger må vi jo tenke på andre, eller hva?

Jeg synes at denne holdningen er ekstremt usolidarisk.
Overfor.....
Alle som har mistet jobben, og/eller som har mistet all inntekt, som spør etter julemat og gaver til barna på Finn.no
Som kjenner noen som har blitt veldig syke, kanskje dødd.
Alle de pasientene i psykiatrien som fikk behandlingen satt på pause, kanskje de ble kastet ut fordi de plutselig var "friske", noen av disse er døde.

Alle andre sykehuspasienter som har havnet på vent i sin behandling pga kapasitet, eller bare har droppa det fordi de er veldig syke og redde for å bli smittet på sykehuset.
For de som venter på papirer innen innvandring, familiegjenforening, eller har giftet seg og bare venter på å starte livet i Norge med norskkurs.
For alle i helsevesenet som bare våknet opp en dag og bare måtte gjøre jobben sin, ofte med med redusert kapasitet fordi folk skal i karantene, de som går og konstant har vondt i magen fordi samvittigheten er dårlig, de rekker ikke alt de skal, i tillegg er alltid tanken i bakhodet der på om du kan ha blitt smittet.

For smittesporere og kommuner som jobber overtid på overtiden for å hjelpe oss å kontrollere alle utbrudd som kommer fordi enkelte mennesker bare ikke gidder å høre etter.
For alle tenåringer og barn som plutselig går fra å ha masse aktiviteter og en kul fritid, til å bare gjøre ingenting. Undertegnede er en voksen mann og takler dette, men den unge meg som likte å spille fotball, dra på LAN, feste, chille med noen joints og kompiser, han hadde ikke syntes dette var noe kult.



Listen min kan bli lengre, veldig, veldig mye lengre, men er det egentlig nødvendig? Kanskje det er på tide å åpne opp øynene og tenke litt utenfor husets 4 vegger.

Vi trenger ikke å vite alt om en vaksine for å ta en voksen avgjørelse, det er nok å se på alternativet, se så kort som til nabolandet vårt Sverige, hadde norske myndigheter hatt samme arrogante innstilling så hadde det vært mye verre her også. De har langt flere dødsfall og smittede enn det vi har, men egentlig så er vi ganske så like på mange områder.
Ja noen valg av regjeringen vår har vært strenge, for strenge vil mange tenke, men igjen. Har du mistet kontrollen i en pandemi så er du fucked.

Den eneste redningen ut av dette og for å gjenvinne kontrollen er at nok mennesker vaksinerer seg, still opp og gjør deres plikt. Om ikke for deg selv så gjør det fordi det er det eneste rette.
Og som nevnt, ingen vet med 100% sikkerhet at vi ikke kan smitte andre, men det er egentlig ikke så veldig viktig heller, ikke akkurat nå, det eneste som betyr noe nå er å snu trenden og å gjenvinne kontrollen, få gjenopplivet samfunnet og gi mennesker friheten tilbake.

Verden er global og vi er gjensidig avhengige av hverandre i en eller annen form, tryner verden så tryner Norge, tryner Norge så tryner du.
Sist endret av SinHazzard; 21. januar 2021 kl. 16:01.