View Single Post
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Om du ikke har skjønt det til nå, så har jeg prøvd å forklare deg at kritikken din ikke oppleves som veldig relevant til det TS faktisk prøver å uttrykke. At han ikke har faktaene 100% rett skal ikke ta bort ifra at hans situasjon er jævlig kjip. Personlig sett, hadde det ikke gjort det bedre om det kom en fyr og begynte å pirke på alt jeg sa under en tekst skrevet i frustrasjon.
Vis hele sitatet...
Hvordan det oppleves for TS kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Er jeg psykologen hans? Nei. Er dette et debattforum? ja. At du prøver å framstille legitim, saklig kritikk av påstander som pirking er uredelig.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Da beklager jeg så inderlig at du tok det personlig. Det var ment for å tydeliggjøre det faktum at straff er definitivt, uten tvil, en form for rehabilitering. Om du fortsatt vil påstå at det var usaklig, så vær så god. Folk har ulike oppfatninger og tolkninger av ulike ting, dermed så liker jeg å trekke inn en felles tolkning (da SNLs definisjon).
Vis hele sitatet...
Jeg tok det ikke personlig, men det er en hersketeknikk hvor du forsøker å vise at jeg ikke vet hva jeg snakker om, og dermed er det nødvendig å finne fram ordbok definisjonen av ordet. Formålet ved å straffe noen er ikke rehabilitering, og det har det aldri vært. Det burde være et formål, men det er ikke en implisitt bestanddel av hvordan mennesker utøver straff. I USA blir 77% av de som er dømt til fengsling dømt igjen i løpet av fem år etter de slipper ut, ofte for mer alvorlige forbrytelser. Er det rehabilitering?

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Dette er grunnen til at jeg tar opp "saklige" definisjoner når jeg diskuterer. DIN kritikk er LIKE MYE en påstand som HANS påstander.

Du påstår at han tar feil. Du har vist til noe bevis som tilsier at han tar feil. Kall det kritikk - det er fortsatt en påstand.
Vis hele sitatet...
Dette avsnittet er totalt uforståelig, så det får du prøve å skrive på nytt.
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Påstand.


Påstand.

Det er ingen begrunnelse eller henvisning til forskning som tilsier at det du sier er sant. Det er på lik linje som i TS sitt innlegg.
Vis hele sitatet...
Det er nyanseringer ikke påstander. Og til motsetning til TS og deg er jeg kapabel til å henvise til kilder.

The results showed that the mean Δ9-THC concentration has increased dramatically over the last 10 years, from 8.9% in 2008 to 17.1% in 2017. The mean Δ9-THC:CBD ratio also rose substantially from 23 in 2008 to 104 in 2017. There was also marked increase in the proportion of hash oil samples (concentrates) seized (0.5–4.7%) and their mean Δ9-THC concentration (6.7–55.7%) from 2008 to 2017.
Dette forstår du mye av

RESULTS: In participants with no baseline depressive symptoms, those with a diagnosis of cannabis abuse at baseline were four times more likely than those with no cannabis abuse diagnosis to have depressive symptoms at the follow-up assessment, after adjusting for age, gender, antisocial symptoms, and other baseline covariates. In particular, these participants were more likely to have experienced suicidal ideation and anhedonia during the follow-up period.


Dette forstår du like mye av

Forøvrig er det til forskjell fra TS sine påstander, faktisk en akseptert sannhet at det finnes folk som får et dårligere liv som følge av misbruk av rusmidler. Som TS forøvrig også innrømmer å ha gjort senere. Så ikke bare tar du konsekvent feil, du motsier også deg selv.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Fordi det var skrevet i frustrasjon - så det er helt forståelig.
Vis hele sitatet...
Du klarer ikke å lese hva jeg skriver. Han kunne, i sitt svar til meg, kommet med kilder for å vise at jeg tok feil. Dette gjorde han ikke.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Hva er poenget med å komme med personangrep? Det løser absolutt ingenting.
Vis hele sitatet...
For det første er det ikke et personangrep å beskrive atferden din, for det andre har jeg heller ikke som mål å løse noe.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Om formålet er at de skal holde kjeft, så kan jeg love deg at å slå en unge gjør alt bare verre - så sant du ikke slår de bevisstløs. Siden du skal ha det så jævlig 100% ordrett, så skal jeg forklare eksemplet ytterligere:

Det finnes en rekke studier som har vist at straff er ineffektiv og i flere tilfeller kan gå imot sin hensikt. Samtidig som at det kan bringe fram en rekke andre psykiske konflikter på den som blir påført straffen. Derfor er det ikke lenger greit å slå ungene sine. Dette er allment akseptert i Norge, og derfor er det heller ikke nødvendig å lenke til hvert eneste lille eksperiment og studie på emne så snart man hevder at å slå ungene er en dårlig idé eller "fungerer ikke".
Vis hele sitatet...
Igjen viser du manglende evner til å lese. Som jeg faktisk skriver i mitt svar til deg står det at om du tenker at de skal bli produktive mennesker og at de skal ha en god relasjon til deg er det ikke hensiktsmessig å slå de.

Forøvrig er det ikke en rekke studier som viste at straff er ineffektivt. Det er det dummeste jeg har hørt i dag. Pavlov, en av verdens mest kjente psykologer viste gjennom sine hundeeksperimenter at straff faktisk er den mest effektive metoden å oppnå en ønsket atferd hos en organisme på, og i mange tilfeller den eneste måten.

Og forøvrig er grunnen til at jeg ikke orker å henvise til kilder at en stor andel av de som er på dette forumet verken har, eller kommer til å legge ned innsatsen for å få tilgang på artiklene, de vil heller ikke ha kompetansen som kreves for å tolke hva som står der, og forstå svakheter og styrken med studien eller sette seg inn i temaet. I tillegg til dette vil de fremdeles forsette å diskutere som om studiene aldri har blitt presentert. Forskjellen fra meg og både deg og TS er at det jeg sier faktisk kan underbygges ved hjelp av kilder om nødvendig, slik jeg indirekte oppfordret TS til å gjøre. Videre sier jeg ting som faktisk er tilfelle, og som rasjonelle mennesker klarer å tenke seg fram til at er tilfelle, til forskjell fra spinnville påstander som at avkriminalisering av cannabis utelukkende er positivt og at det ikke er noen problematikk med det. I tillegg til dette var det faktisk TS selv som oppfordret oss til å lese "dokumentert forskning". Hva enn det skal bety, hvordan skal du lese forskningen om den ikke er dokumentert?

Dette blir forøvrig mitt siste svar til deg, da dette har vært ekstremt lite fruktbart. Vi får fullføre diskusjonen enten når du fullfører ungdomsskolen eller når du bestemmer deg for å faktisk lese hva jeg skriver.
Sist endret av Skepty; 21. august 2019 kl. 23:31.