View Single Post
Sitat av Sopphuet Vis innlegg

Nei, om du leste det jeg skrev hadde du skjønt det også. Du kunne lenket til relevant kilder som motsa det han påstod. Det er sånn du driver med relevant argumentering og konstruktiv kritikk.
Vis hele sitatet...
Relevant argumentering? vet du i det hele tatt betydningen av ordene du bruker? For at argumenter skal være "relevante" må de være relaterte til det som diskuteres, det har absolutt alle mine argumenter vært.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Som jeg beskrev tidligere, så tok jeg det som en selvfølge at det ikke er en grunn for alt. Mulig du tror det og oppfatter det andre sier slik da. Jeg mente ikke å si at straff = rehabilitering og bare det, mulig det kom fram slik. Men straff er delvis en form for rehabilitering. Derfor tok jeg en relevant kilde som definisjon ettersom at alle har ulike formeninger om hva et begrep betyr og jeg ønsker å holde det saklig.
Vis hele sitatet...
Ja det er en effektiv måte å holde det saklig på /s



Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Om forskningen er allment bekjent (til en viss grad), eksempelvis: "Forskning tilsier at å slå barn ikke fungerer". Så vil det i de fleste tilfeller være akseptert av de rundt, da det er såpass godt dokumentert at det ikke trengs å lenke til i hvert eneste utsagn. Mulig TS har brukt samme måte å forklare sin frustrasjon i tråden. Det du har gjort er å bruke samme taktikk som han, og påstå at hans henviselser er feil, mens du på samme tid ikke har henvist til noe kilder som tilsier det du sier. Ergo, du kjører i samme løype som han.
Vis hele sitatet...
Det du ikke evner å innse er at jeg i mitt originale svar til TS ikke kom med noen påstander, men en kritikk av hans påstander. Utover det er også forskjellen at TS kunne bevist at jeg tok feil ved å faktisk referere til gode kilder, noe han ikke evnet å gjøre. Forøvrig graver du deg bare dypere ned i din egen tåpelighet "forskning tilsier at å slå barn ikke fungerer", hva skal det bety? om formålet er å få de til å holde kjeft fungerer det rimelig greit vil jeg tenke meg, men om forholdet er å få en god relasjon til de og at de i framtiden skal bli gode samfunnsborgere tenker jeg at det ikke er spesielt hensiktsmessig. Forøvrig er ingenting av det TS har nevnt tilstrekkelig dokumenter til å være et allment aksiom for Norges befolkning.