View Single Post
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
Siden jeg sier dette er mitt syn mener jeg at jeg ikke kan bli motsagt, selv på et debattforum
Vis hele sitatet...
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
hvordan er dette et problem når bruker er informert om prosenter oppimot "god/dårlig hasj/weed" på gata?
Vis hele sitatet...
Fordi en massiv økning av virkestoffet også vil gi en massiv økning i virkningen. Blir som å bytte ut en øl med 60% sprit. Det var forøvrig bare et av utallige eksempler på problemer med legalisering, valgte dette fordi det har vært framhevet av blant annet VOX som et av problemene med legalisering noen plasser i USA.

Om du ikke ser at det er problemer med å legalisere cannabis er du like trangsynt som de du kritiserer. Her er en liste over andre problemer.

Marijuana has been consistently shown to be a risk factor for schizophrenia and other psychotic disorders.

Early studies suggested cognitive declines associated with marijuana (especially early and heavy use); these declines persisted long after the period of acute cannabis intoxication. Recently, Meier and colleagues analyzed data from a prospective study which followed subjects from birth to age 38; their findings yielded supportive evidence that cannabis use, when begun during adolescence, was associated with cognitive impairment in multiple areas, including executive functioning, processing speed, memory, perceptual reasoning, and verbal comprehension

Substantial evidence exists suggesting that marijuana is harmful to the respiratory system. It is associated with symptoms of obstructive and inflammatory lung disease, an increased risk of lung cancer, and it is suspected to be associated with reduced pulmonary function in heavy users. Further, its use has been associated with harmful effects to other organ systems, including the reproductive, gastrointestinal, and immunologic systems.

Marijuana impairs the ability to judge time, distance, and speed; it slows reaction time and reduces ability to track moving objects. In many studies of drug-related motor vehicle fatalities, marijuana is the most common drug detected except for alcohol

Marijuana use among adolescents has been increasing. Data that has tracked risk perception and use of marijuana among adolescents over decades clearly shows an inverse relationship; as adolescent risk perception wanes, marijuana use increases.
Vis hele sitatet...
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
igjen, tittelen "mitt syn". altså mine personlige erfaringer.
var en tid jeg hadde gitt opp, og den tiden ble også cannabis et problem for meg, men etter jeg fikk orden på ting så har bruk i etterkant vært uproblematisk.
Vis hele sitatet...
Så det har altså vært et problem for deg, men du nekter fremdeles å anerkjenne at det problematiske sider ved legalisering?

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
her refererer jeg til forskning ja, ikke mitt personlige syn.
men du misforstår.
jeg snakker om daglig langtids bruk av benzo og z-drugs, og forskning og rapporter på det finnes i tusentalls fra legit kilder, ta en titt på ncbi f eks.
etter å ha lest om det (el erfart det som jeg og sikkert fler andre her inne har gjort), så sett det opp imot det vi vet om medisinsk bruk av cannabis for samme problematikk.
Vis hele sitatet...
Jeg misforstår ikke, du misforstår. Jeg sier at jeg sterkt betviler både at du faktisk har lest noe som helst forskning utover abstrakten til kanskje én artikkel, videre betviler jeg enda sterkere har du har den vitenskapelige kompetansen til å forstå hvordan du innhenter et grunnlag å uttale deg på fra forskning. Vet du hva en meta artikkel er? Hvordan forskere innhenter informasjon om langtidsbruk av cannabis og dets effekter? Vet du hva forskjellen på en korelasjonell og en eksperimentell studie er? Svaret på dette er nok nei, ergo henviser du bare til forskning for å forsterke etosen din, på falskt grunnlag, noe som er svært uredelig.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
er ikke tvil om hva som er best da..
Vis hele sitatet...
Tvil er det definitivt. Selv om jeg personlig er enig i at om andre alternativ er prøvd og det står mellom benzodiazepiner og cannabis som behandling for en søvnlidelse ville jeg valgt cannabis.
Sist endret av Skepty; 19. august 2019 kl. 22:16.