View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
At det er promillegrense på bilkjøring er ikke et spesielt godt argument i denne sammenhengen. Noen steder kan man kjøre bil med langt høyere promille, og det samme gjelder feks. båt her til lands, så da kan jo jeg like godt argumentere med at man ikke merker noe som helst kroppslig selv om man har 0,8 i promille.
Vis hele sitatet...
Så bare fordi DU ikke merker noe av 0.8 i promille så gjør ingen andre i verden det heller?
Uff, nei det blir bare for dumt.



Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg har aldri påstått at å drikke seg full flere ganger i uken er en del av et sunt alkoholforbruk. Å tillegge andre meninger de ikke har er en veldig urederlig debatteknikk og er noe du burde holde deg for god til.
Vis hele sitatet...
Nå nevner du "vanlig sunt alkoholforbruk" og det eneste som er nevnt om det tidligere er at jeg synes å bli full flere ganger i uken IKKE er sunt.

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
For det første er dette ulike former for bivirkninger, og det er ikke slik at de alle slår inn samtidig med en gang man har startet å drikke, slik du hevder. De er avhengig av promillenivå. Det er riktig at noen av dem vil få en målbar endring ved relativt lavt promillenivå, men for at de skal nå et nivå der de påvirker oppførselen vår i den grad du vil ha det til skal det nokså mye promille til. Det skjer ikke umiddelbart etter inntak av én øl.
Vis hele sitatet...
Ja, dette er ulike former for bivirkninger, som kommer gradvis og som starter ifra den første øllen du drikker.
Jeg har ikke noe som helst sted skrevet at ALT kommer på engang, slik du prøver å påstå at jeg har skrevet.
Som sagt så er alle forskjellige og noen merker faktisk veldig mye av bare 1 øl i motsetning til andre som kan drikke 6 og fortsatt ikke merke stort.
Bare fordi DU er sånn og sånn så betyr nemlig ikke det at resten av verden er det, men fortsett å tenke at alle er som deg du.


"Opplevelsen av det å være full vil variere fra person til person. Det du kaller full vil kanskje en venninne kalle brisen eller omvendt. I tillegg er det flere ting som vil påvirke hvor full man blir. Kroppsvekt, hvor mye man drikker, hvor fort man drikker, væskebalansen i kroppen og om man drikker på tom mage er alle viktige faktorer. Om du er kvinne eller mann har også noe å si. Dersom en mann og en kvinne drikker samme mengde alkohol, vil som oftest kvinnen få høyere promille. Det er ikke unormalt at du en periode etter å ha drukket 2 flasker øl kan føle deg beruset, særlig hvis du har lav kroppsvekt, drikker på tom mage og drikker flaskene fort."
http://www.rustelefonen.no/2009/11/e...ll-etter-2-ol/
Sist endret av Flaffersen; 15. juli 2019 kl. 04:43.