View Single Post
Jeg brukte rivotril mot angst en gang som erstatning for diazepam når det ikke var å oppdrive. Aldri fått benzo fra legen, så det går under selvmedisinering. Uansett så husker jeg ikke om det var 0,5 mg eller 2 mg, men de var hvite ihvertfall. Om jeg ikke leste feil skulle 0,5 mg være farget og da var det ikke den. I tilfelle det er noe som heter 1 mg Rivotril, så bruker jeg benevnelsen en halv og en hel tablett.

Angsten dempet jeg med en halv tablett på dagen og en hel tablett på natta. Dette stemmer dog med vedlikeholdsdosen på 3 mg, hvorav startfasen er det snakk om 1,5 mg som maximum døgndose. Lenka jeg bruker som kilde er dosering på Rikshospitalet - klinikk så antar derfor at det er den grensa før rus blir merkbart. Dette skulle tilsi en halv og en kvart tablett i samme dose, noe som kan stemme. Jeg husker at to tabletter gav vel ruseffekt, selvom det normalt ble flere påfølgende tabletter.

Her går jeg ut fra at det er 2 mg Rivotril. En halv var merkbar effekt (ikke rus) på meg, men for å sove måtte jeg vel kanskje opp i en hel. Syns faktisk ikke en hel rusa meg heller, men jeg er ikke sikker. Det var ikke søvn jeg brukte det til og jeg følte meg litt tolerant overfor rivotril i den perioden. Siden rivotril ikke er noe attraktiv rus, i forhold til diazepam så gadd jeg ikke ruse meg på det heller. Jeg hadde dog to rivotril ment for 'nedturen' amf her forrige helg, de var ment å vare i to døgn - altså en tablett døgnet.

Dette er nok 2 mg per døgn som jeg anså som innenfor grensa på hva som skal merkes av rus på rivotril, men lenka sier 1,5 mg døgndose og 3 mg vedlikeholdsdose. Jeg forstod det slik at du bare skulle gi opp til en halv tablett som maks døgndose for kompisen din, jeg vil tippe det er litt lite, hvorav jeg tror han må belage seg på inntil en tablett for å oppnå søvneffekt. Men bevares en halv tablett gav ihvertfall meg angstdempende effekt, men jeg tviler på om jeg hadde sovnet på det.

Legg til at diazepam 5 mg var mest attraktiv for min del pga angstdempende virkningen til diazepam kontra rivotril som jeg syns ble en tafatt substitute i forhold. Så jeg er i utgangspunktet særlig mottagelig for rivotril tror jeg, sånn effektmessig. Kan hende en halv (1 mg) er mer enn nok, men jeg blir litt overrasket om ikke han må øke dosen til en hel (2 mg) ganske kjapt. Men over 2 mg tror jeg rusen inntreffer ihvertfall.

For øvrig er lenka her sånn