View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Hvorfor må det være ett teleskop vi eventuelt skulle bli observert igjennom? Hva med teknologi som er mye mer avansert enn vår egen, ting vi kanskje aldri i den villeste fantasi kunne tenke oss var mulig (enda)? Bare på 100 - 200 år så har jo mennesket utviklet alt mulig rart som vi selv aldri skulle tro var mulig eller aldri var tenkt over på. Det sises at vi mennesker muligens har eksistert i rundt 200 000 år, bare tenk på hva en intelligent art som kanskje har eksistert i 3 - 400 000 år (eller mer) kan ha utviklet?
Sitat av Alge Vis innlegg

De har helt sikkert i så fall utviklet bedre teleskop enn oss, men de må fortsatt rette seg etter fysikkens lover. De sier basically at jo flere detaljer du vil ja, jo høyere diameter må du ha på teleskopet ditt. Uansett hvor high-tech det er
Vis hele sitatet...
Hvordan vet vi det? Er det en ting vi er ganske sikre på eller er det ett estimert tall? Uten at jeg sitter på kunnskap nok til å egentlig kunne uttale meg så vil jeg nesten tro at det tallet muligens kan være fryktelig galt.
Vis hele sitatet...
Alderen på universet er ca. 13.8 milliarder, plus minus 21 millioner år, og vi har veldig liten grunn til å tro at dette ikke er tilfellet. Det er ganske etablert vitenskap... hvis du har en god hypotese om hvorfor dette ikke skal være tilfellet, samt en god begrunnelse, så hører jeg gjerne etter. Det er bla. a funnet ut ved å se på bakgrunnsstråling, og måle hubblekonstanten.