View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
inntil da venter jeg spent, jeg har ikke kompetansen eller tiden til å ta på meg et så stort prosjekt.
Vis hele sitatet...
Ditto. Blir ekstremt nysgjerrig av å sitte med en sånn skatt mellom henda uten helt å kunne forstå hvordan den skal utnyttes til sin egentlige hensikt. Håper mentalmelt eller andre snubler over noe som kan deles. Er overbevist om at det finnes masse kunnskap der ute, også her i Norge, men det er kanskje utdøende muntlige kulturer alt sammen, stempla som hekser, shamaner eller samer av oss andre.

Inntil videre får man bare forske videre med egen bruk. Jeg testa ayahuasca for halvannet år sia. For indianerne var faste og renselse en viktig del av ritualene for å oppnå den ønskede effekten. Og kulturen var sterkt levende, selv om en del av den var pervertert i vestlig turisme. Faste og renselse bør være rimelig trygt også i forbindelse med en fleinseremoni. Har lyst til å prøve det gradvis. På samme måte som Ayahuasca er det også garantert mulig å blande flein med andre planter for øke potensen eller oppnå spesielle effekter, men til det er jeg litt for glad i livet.

Med et levende forum som dette er jo i hvert fall gode muligheter til å bygge opp ny kunnskap gjennom erfaring relativt fort. Selv om historien skulle vise seg å være tapt.