View Single Post
Hei.

Nå har det seg sånn at jeg har flytta ut fra en leilighet jeg leide i 5 mnd.
Husleie kontrakten har en tidsubestemt avtale, og oppsigelse er på 1 mnd. I tillegg er det satt 0 kr i depositum i kontrakten.

Jeg flytta ut i januar, fordi utleier har drevet med seksuell trakassering i form av å tilby ulike rusmidler mot sex blant annet, kommet 2 ganger om natten på mitt soverom naken og prøvd seg på sex, da dyttet jeg hen og ble forbanna. Så sa personen bare: Kjedelig du er da. "sikker på at du ikke vil ha rus". Personen ryddet heller aldri og vasket aldri. Det var jeg som gjorde.

Prøvde å si fra flere ganger, men da sa vedkommende: Jeg gjør mer enn deg på jobb, og jeg er sliten og orker ikke.
Greit nok tenkte jeg, da flytter jeg heller ut hvis det ikke blir bedre.
Nå truer han på snapchat å kontakte advokat fordi det har "forsvunnet" ting fra huset.
Så har personen skrevet å nekte meg adgang til leiligheten for å hente resten av tingene mine.
Jeg forstår ikke hva hen mener med ting som har forsvunnet, da mine få ting er igjen som hen nekter meg å hente. Dessuten er det bare ting som kan kastes.

Det vedkommende ikke vet er at jeg har tatt opptak av snapchat samtalene der han skriver dette. (ikke det med seksuell trakassering, da dette har kommet brått på).
Grunnen er at jeg "skylder han penger" som ikke er dokumentert, så er oppsigelsen 1 mnd i februar, med husleie som jeg ikke kommer til å betale, det er heller ikke depositum. 0 kr på kontrakten.
Har heller ikke fått privatliv omtrent da utleier alltid kom på mitt rom og skulle fortelle hvor sliten hen var og da jeg ikke ville snakke, så måtte jeg høre etter, og "jeg ikke var snill som ville høre etter."

Hva hadde dere gjort? Har blokka personen, Hen er tidligere kriminell og har fast jobb. Ruser seg i tillegg, på helg av og til. Hen har ikke skrevet lignende på sms, da mld ikke forsvinner.