View Single Post
Sitat av Rusreform Vis innlegg
Hva hvis tjenesten ikke var levert av det offentlige, men av ideelle likepersonsorganisasjoner eller interesseorganisasjoner på rusfeltet? Ville det vært mer aktuelt å møte opp dersom det for eksempel var EmmaSofia som leverte tjenesten?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det største problemet er at hvis folk oppsøker områder for å teste stoffene. Hva hindrer politiet fra å ta en tur innom disse stedene og ta en prat med de som går inn og ut av disse lokalene? Med retning avkriminalisering så snakkes det om at politiet skal miste muligheten for straff på enkelte doser. Men det må ihvertfall være risikofritt for brukeren å møte opp for å ta tester.

Slike lokaler der man kan møte opp å teste stoffene ville synliggjort hvilke mennesker som bruker alternative rusmidler. Er lokalene plassert nærme svære folkemengder der man kan møte på kjære og nære, så ville nok mange holdt av å ta turen innom i frykt av å møte noen de kjenner. Jeg tror plasseringen på slike områder er veldig viktig for at de skal nå sitt fulle potensiale.

Jeg tror personlig at testing-kits som man kan kjøpe fra en sikker leverandør, slik EmmaSofia pleide, er et godt startssted. Dette med å sende inn doser via. posten kan også fungere så lenge posten ikke opptrapper sjekking av pakker.

Jeg har bare hørt gode ting om at festivaler har rusanalyse tilstede. Det ville nok vært bra om Norge også følger etter. Det er også viktig at politiet ikke passer på med haukeøyne over de som går inn og ut for testing.
Sist endret av Sopphuet; 5. januar 2020 kl. 23:20.