View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Nå vil jeg for all del ikke anbefale deg å prøve dette, men dersom du selv hadde brukt benzodiazepiner (et legemiddel med såkalt dokumentert effekt) et halvt års tid istedenfor å bevege på deg, så ville du nok ha skjønt hva jeg mente. Du ville nok snart ha kommet til samme konklusjon om at dette legemiddelet, som mange andre, er årsaken til at mange tar sitt eget liv. Ritalin har en langt mer stimulerende effekt og gir derfor mye verre ettervirkninger i form av angst, depresjoner mm. etter en tids bruk.
Vis hele sitatet...
Her viser du at du rett og slett ikke har peiling på hva du prater om. Abstinenser til amfetamin og ADHD-medisiner kan ikke egentlig sammenlignes med abstinenser til benzodiasepiner. Abstinensene og suget til benzo kan være såpass heftig at de alene kan drepe deg, og du kan også bli totalt sprø. Abstinensene kan også vare i årevis.

Abstinenser til amfetamin er gjerne kortvarig og ikke nært like alvorlige. Trøtthet og evt litt depresjon i noen dager, kanskje noen uker, men dette er helt psykiske abstinenssymptomer. Det vanskeligste for de som skal slutte med amfetamin er gjerne det psykiske suget de har til stoffet/pillene.

Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg kan i tillegg legge til at jeg overhørte en kommentar i et radioprogram en gang om at biologistudenter som ønsket å bruke sin utdannelse på alternativ medisin, like gjerne kunne la være å studere, fordi det ikke kom til å bli tolerert, så med andre ord så må disse også sverge til en loyalitet til pille-industrien og tale mot bedre viten enten de vil eller ikke. Med andre ord: et ubeskriveligt og jævligt regime der utsiktene for profitt slår ihjel sunne moralske prinsipper samtidig som at samvittigheten til disse menneskene synes å være ikke-eksisterende.
Vis hele sitatet...
Så klart de heller burde la være å studere. Alternativ medisin har 0 bevist effekt, det er nettopp derfor den blir regnet som alternativ. Hvis du tror at alternativ medisin er noe annet enn placebo så kan du virkelig ikke ha lest deg såpass godt opp innenfor temaet som du påstår.
Sist endret av Dongerino; 26. november 2018 kl. 09:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.