View Single Post
Jeg henviste ikke til deg Nether, da jeg skrev at noen ikke hadde satt seg inn i materien, men de to andre innleggerne. Jeg har forlengst tolket at du er en fagperson utfra det du har skrevet.

Nå vil jeg for all del ikke anbefale deg å prøve dette, men dersom du selv hadde brukt benzodiazepiner (et legemiddel med såkalt dokumentert effekt) et halvt års tid istedenfor å bevege på deg, så ville du nok ha skjønt hva jeg mente. Du ville nok snart ha kommet til samme konklusjon om at dette legemiddelet, som mange andre, er årsaken til at mange tar sitt eget liv. Ritalin har en langt mer stimulerende effekt og gir derfor mye verre ettervirkninger i form av angst, depresjoner mm. etter en tids bruk.

Du skriver også:
-------------------------------
Det er et komplekst sosialt problem med utallige innvirkende faktorer, deriblandt høyt press, mye stress, dårlige arbeidstider og mye subjektiv elendighet og kjipe skjebner hos pasientene de behandler. Å påstå at legemidler ikke fungerer fordi det er økt selvmordsrate i behandlernes arbeidsgruppe er tåpelig.
------------------------------------
Den påstanden du kommer med her, finnes det ingen vitenskapelig dokumentasjon for. Dette blir bare synsing og en måte å snakke seg bort fra et meget alvorlig problem fra. Mange personer som starte med slike legemidler, går en tragisk skjebne i møte helt uavhengig av hvor stort arbeidspress de har. Dessuten er det følelser ved slike påkjenninger slike legemidler har en såkalt "dokumentert effekt" mot, og ergo faller denne effekten på sin egen urimelighet.

I TV-programmet "Vårt lille land" handlet det en gang om en lege som brukte slike medikamenter. Han måtte bare øke dosen mer og mer og til slutt tok han ikke bare livet av seg selv, men han skjøt også kona si noen sekunder før. Datteren deres satt igjen alene med et forferdeligt traume som hun må slite med resten av livet.

Du nektet samtidig for at mengden av aminosyrer ikke øker antall transmittere. Det forundrer meg at en lege ikke forstår såpass, men muligens var dette en bløff fra din side og årsaken til at du ikke har respondert på min kommentar vedr. serotonergt syndrom, hvilket beviser ikke annet enn at du feilinformerer vedr. dette temaet.

Nå er det store penger å tjene på legemidler og derfor er det langt mer fristende for en lege å sette en pasient på en pillekontrakt istedenfor å gi dem en såkalt "grønn resept" og det er nok overveiende sannsynlig at dette er årsaken til all den rettferdiggjørelsen og moraliseringen dere kommer med for å bortforklare disse forferdelige historiene som kommer i kjølvannet av denne virksomheten.

Du skrev også:
---------------------------

Alle medisiner virker ved å endre biologiske mekanismer i kroppen vår. Altså endre vevets funksjon på cellenivå. Det har ingenting med næring å gjøre.
----------------------------
Her tror jeg også du snakker mot bedre vitende. Kan en exogen agonist (som ikke er noe annet enn et rusmiddel) endre vevets funksjon på cellenivå? Og er ikke receptorene som disse rusmidlene virker på like mottakelige for endogene agonister? Hvordan kan du da si at dette ikke har noe med næring å gjøre? Når man bruker exogene agonister, gir man bare cellene falske signaler uten at de får tilført proteiner og annen næring som er nødvendig for å opprettholde en god helse, så de påstandene du kommer med her virker for meg helt absurde.

Jeg kan i tillegg legge til at jeg overhørte en kommentar i et radioprogram en gang om at biologistudenter som ønsket å bruke sin utdannelse på alternativ medisin, like gjerne kunne la være å studere, fordi det ikke kom til å bli tolerert, så med andre ord så må disse også sverge til en loyalitet til pille-industrien og tale mot bedre viten enten de vil eller ikke. Med andre ord: et ubeskriveligt og jævligt regime der utsiktene for profitt slår ihjel sunne moralske prinsipper samtidig som at samvittigheten til disse menneskene synes å være ikke-eksisterende.
Sist endret av seriouslowitch; 26. november 2018 kl. 01:40.