View Single Post
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg har selv testet ut medisinbruk og måtte igjennom et sant helvete for å slutte med det. Dersom jeg nå føler at det holder på å klikke, så pakker jeg bare sekken og tar en lengre fjelltur og vil på ingen måte vurdere å starte opp igjen med medisiner. Det er ikke noe man bare kan teste ut for å se om det virker. Man blir sykt avhengig av de og føler at man balanserer på stupet hele dagen. Jeg unner ingen et slikt liv. Da bør man heller søke om attføring/omskolering og få seg et yrke som tømrer el.l.

Det finne muligens noen som klarer seg godt ved inntak av stimulerende substanser, deriblandt har man jo fungerende alkoholikere, men på sikt vil de pådra seg andre somatiske lidelser i muskler, ledd m.m. pga den stillesittende livstilen..
Vis hele sitatet...
Flott at du har funnet det som virker for deg. Det er veldig bra. Men basert på egne erfaringer virker det som du tror at dine erfaringer er universelle, og det trenger de jo ikke å være. At du hadde en negativ erfaring med medisiner kan skyldes mange ting, feks feil type medisiner, feil dose eller faktisk kanskje du avbrøt forsøket før du i samsvar med legen hadde funnet optimal dosering på det optimale medikamentet.

Kjenner som sagt flere med adhd og jeg tror alle vil si at både utredning og det å finne korrekt medisin og dose var et helvete. For det tar tid. Det krever innsats og før optimal dose er kartlagt så har det gjerne vært både mange og lange plager med ymse bivirkninger. Et par kom aldri i mål og måtte som du finne sin egen måte å takle det på.

Det er da mange som tilbringer et helt liv på kontoret uten somatiske plager relatert til jobben. Det handler også om hva som gjøres av tilpasninger både i jobbsituasjon men også hva som gjøres på privaten. Feks trening og et aktivt liv utenom jobb. Sykle til og fra jobb feks. Eller ta den helt ut å løpe til og fra. Lang lunch med innlagt styrketrening eller konsekvent bruk av trapper fremfor heis etc.