View Single Post
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Tråden er halv-gammel, men kjører på siden den ble linket til fra annen tråd.
Har aldri hatt veldig stor tro på Jung Myer testen, og at jeg fikk 3 forskjellige resultat, på 3 forskjellige tester sier meg ikke mye.
Selvom alle testene for de meste gir meg ca samme prosenten på de forskjellige "kategoriene", selvom det er noen(store) sprik. Gir meg ikke akuratt veldig mer tro på testen.

ENTP - ADVENTURER (ISFP-A) - ESFP
Vis hele sitatet...
Det er helt vanlig at man får litt forskjellige resultater de første gangene, fordi man kanskje er litt usikker på seg selv, og hva man egentlig opplever, føler og hvordan man handler i de fleste situasjoner.

Jeg ser du fikk Adventurer (ISFP-A), dette betyr jo at du er ganske trygg på dine svar / deg selv. Husker du hvor mye prosent du hadde på assertive? Denne testen ble vel tatt på www.16personalities.com? Etter erfaring synes jeg det er den beste gratis-testen der ute for øyeblikket. Den viser også A/T, og dersom den er veldig høy på T betyr det at du er veldig usikker/turbulent i dine svar. Kanskje du burde ta den en gang til på samme siden og se om det da stemmer. Det er forøvrig veldig store forskjeller mellom ENTP og ISFP/ESFP. Siden du fikk to som var ganske like vil jeg tro at du enten er en ISFP eller en ESFP.

Jeg er selv ENTP og kan kort fortalt forklare at dette er mennesker som elsker å diskutere, de spiller ofte djevelens advokat, og diskuterer gjerne bare for å diskutere å belyse alle mulige vinkler av et problem. ENTP er kreative og analytiske mennesker. De elsker å oppleve nye ting, og tar inn fra verden alt den kan tilby. ENTP er impulsive og spontane, hater rutiner, er dårlige å planlegge, veldig flinke å prokrastinere, har sannsynligvis 100 forskjellige og varierte hobbyer (dårlige til å følge opp noe), kan virke krasse og følelsesløse da de er ekstremt logiske og rasjonelle.

Ettersom jeg ikke kjenner så mange ISFPere foreslår jeg at du leser deg litt opp om det selv! Kan linke ved en liten video om ISFP: https://www.youtube.com/watch?v=Av0L9olZdco

ESFPere er ofte skuespillere, musikere, dansere, programledere etc. De elsker rampelyset. ISFPere er mer tilbaketrukket og skygger unna spotlighen om de kan.