View Single Post
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Kult at denne tråden fikk blåst litt liv i seg igjen.

Det er imponerende at til nå er det absolutt INGEN freakere som har SF som functional pair.
Jeg er litt av den oppfatningen at dette er mennesker jeg absolutt ikke kommer overens med (eller må bruke ekstra mye energi for å komme overens med), eller ikke kan ha en interessant diskusjon med i det hele store. Stort sett er SF'ere ganske simple-minded people, uten de største ambisjonene her i livet. De bor gjerne i samme by/bygd hele livet, liker ting komfortabelt, lar seg manipulere og styre av følelser. Hele 43,4% av befolkningen er SF'ere. Hvor fjernt er ikke det?
S+F kombinasjonen er farlig. Sannsynligvis de menneskene som stemmer Trump og hører på Justin Bieber.
#noJudging

ENTP.
Vis hele sitatet...
helt enig! De er barna i dette systemet, lite intuitive og dømmer det de ser og tolker ut ifra et følelsesperspektiv. De lager underholdning, men den underholdningen er som regler veldig primitiv. Nå skal jeg være litt forsiktig med hva jeg sier siden jeg er INFP. Men en intuitiv funksjon på andreplass i rekka redder meg der.

Det som SF grenen er kjent for er at de er som regel den typen som er villig til å ofre minst energi for å gjennomføre en oppgave. Altså en: " lite arbeid, mye lønn" tankegang. Fra mitt perspektiv føler jeg at er mer utsatte for manipulering og utnyttelse. Med en svak intuitiv sans gjør de seg selv sårbare for mektige aktører som fanger deres oppmerksomhet med propaganda og reklame.

Men som sagt utgjør de fantastiske underholdere. De er som regel vanvittig in-tune med kroppen sin. Som gjør de gode atleter. Nortug er en typisk SF, barnslig, kan vis han vil , gir opp hvis det ikke går hans vei og lager show.