View Single Post
Sitat av Xernox Vis innlegg
Okei la meg omformulere; Betale flere tusen i året for en kanal du ikke ser på.
Vis hele sitatet...
jeg forklarte akkurat hvorfor i innlegget - hele poenget med NRK faller i grus om kun de som ser på NRK skal betale. Da blir det en kommersiell kanal som er avhengig av å alltid trakte etter størst mulig profitt. Se f.eks. til TV3 hva man ender opp med: Masse halvdårlige sit-coms hvor de viser de samme sesongene 10 ganger.

Som sagt, NRK skal kunne tilby noe for alle som bor her. Det inkluderer små grupper med ganske nisje interesser som det er vanskelig for kommersielle aktører og kunne forsvare at man skal også ha et tilbud for dem.

En viktig del av det å leve i et demokrati, et at flertallet av og til må ta hensyn til minoritetene - og sørge for at også deres interesser blir ivaretatt. Blandt annet ved å sørge for at man har underholdning som er tilpasset dem på TV. I tillegg har jeg allerede nevnt at om du ønsker finnes det mer en nok av gode programmer på NRK-kanalene. (spesielt på NRK3, når det gjelder vår aldersgruppe). De viser ofte både filmer og serier som er meget populære - men mange velger heller å laste dem ned ulovlig for å se de.

----

Enkelte påstår man burde putte det på skatteseddelen, slik at man slipper en egen lisens. Jeg har og svart på hvorfor jeg mener det er feil i forrige innlegg. Det gjør NRK alt for avhengig av å bli prioritert i statsbudsjettet, og dermed blir det enda vanskeliggere for de å prøve å holde seg politisk uavhengige.
Sist endret av etse; 11. september 2013 kl. 15:42.