View Single Post
Jeg håper at politiet blir ganske mye større og at de som har utdanningen, men står uten jobb, faktisk får jobb. Samtidig så håper jeg at Norge blir utrustet med 1-2 politihelikoptre som har lav responstid, slik at vi faktisk kan stoppe alvorlige handlinger før de skjer.

Håper på høyere alkoholpriser og strengere pol-virksomhet. Hvorfor? Fordi alkohol er et svært farlig rusmiddel som ødelegger alt for mange familier og tar livet av alt for mange mennesker.

Bedre tilbud for rusmisbrukere, slik at vi kan få disse bort fra rusen og inn i det vanlige samfunnet og ut i jobb. Legalisering av medisinsk cannabis i første omgang, og kanskje polvirksomhet på dette senere.

Bedre lærere med høyere krav og mer utdanning, samtidig som at skolene bør være bedre med tanke på mugg, elendig luftkvalitet etc, noe som eksisterer på mange skoler nå.

Bedre planlegging av veinettet, føler at alt for mye er for dårlig planlagt og det blir ikke tenkt nok langsiktig.

Mindre innvandring, bedre integrering av innvandring og krav til gode norskkunnskaper blant innvandrere.

Kutte ned kraftig på antall nordmenn på sosial stønad.

Mer penger til landbruket, slik at vi kan fortsette å spise norsk mat med høy kvalitet.

Høyere tollmurer og ut av EØS.

Nedtrapping av oljeboring og mer satsing på alternative energikilder og teknologi. Jeg mener at Norge burde satset langt mer på teknologi, slik at vi kan komme på høyde med USA (tenker da på IT utvikling).

Håper at disse punktene er mulig med regjeringen som kommer nå, men tviler på at det skjer veldig store endringer.