View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Hva mener du egentlig med "friere tøyler"? Og hva kunne FSK og Delta gjort mer effektivt hadde de hatt "friere tøyler"?
Vis hele sitatet...
Det er såpass selvforklarende hva friere tøyler betyr i denne sammenhengen at jeg ikke gidder å bruke mangfoldige setninger her for å forklare det. Bruk fantasien litt, og tenk litt bredere og lengre, så skjønner du.

Hva de kunne gjort mer effektivt? -Huh.., hva som kunne vært mer effektivt? Spør du egentlig virkelig hva som kunne ha blitt gjort mer effektivt??, - vel sorry for at jeg virker kvass, men ehh...

.....Se da - hadde Beredskapstroppen hatt 2-3 tilgjengelige helikoptre ville dette ha forbedret deployeringen fullstendig.
Hadde det ikke vært såpass restriksjoner på når og hvor man kan bruke spesialstyrker i innenlands operasjoner (les FSK/MJK), ville FSK ifra Rena Leir meget mulig kommet seg helt derifra ned til Utøya godt før 18-tiden.
Hadde det vært langt klarere regler på hva politi og militære skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg mot gjerningsmenn under "skyting pågår"-situasjoner ville vi (antageligvis) fått et annet utfall av 22/7.
Et cetera, et cetera, et cetera.

Igjen, jeg synser. Men det må da få lov til å kalles kvalifisert synsing, for både fagmilitære og lekmenn på dette feltet skjønner at politi-operasjonen 22/7 holdt på å gå til mørkeste helvete... Derimot vil ikke alle innrømme det - men dét er et annet problem..
Jeg vil ikke kalle meg lekmann, men jeg er overhodet ingen fagmilitær heller.
Jeg var noe kvass oppe i innlegget fordi at det er såpass innlysende at operasjonen var n00b. Hva hadde skjedd hvis den røde jolla hadde sunket?

*edit; ups, var visst en rød gummibåt gid, hadde glemt det. Ett år siden vet dere..^^
Sist endret av aeon_illuminate; 2. juli 2012 kl. 02:35.