View Single Post
Men ingen visste jo hva som foregikk heller, det var totalt kaos, og ikke en oversiktelig situasjon i det hele tatt. I ettertid vet vi jo alt hvordan det hendte, og hvorfor ABB gjorde som han gjorde, men at folk skulle kunne forestille seg det perfekt på utøya, mens alt pågikk? Jeg tror ingen hadde fantasi eller kreativitet nok til å gjøre det. Leste foreksempel i referat av saken at Brevik drepte 10 på kjærlighetsstien. Så som jeg forstod det så bare lå de der, alle sammen, og gjorde ikke motstand eller sprang. ABB var overrasket over det også, men han gikk bare rolig bort og skjøt alle sammen. Kanskje de ikke trodde at angriperen ville skyte for å drepe, kanskje de trodde det var nok å "ovegi" seg? I ettertid når jeg ser rettsreferatet av Brevik er det tydelig hvor tilfeldig ting er, men også hvor lite man egentlig vet under et angrep. Derfor, folk som klager på Pedersen bør prøve å reflektere litt.

Har forresten noen vært på denne båten? Den er ganske stor, og ikke så lett å ta opp folk med faktisk, de små båtene som ble brukt var mye bedre for det formålet.
Sist endret av Fritenker; 24. april 2012 kl. 20:14.