Tråd: Ny el-sykkel
View Single Post
Sitat av Sam Son Vis innlegg
Har lyst på elsykkel men er dere ikke redde for at den blir stjælt?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Tar den f.eks ikke med ned på kjøpesenteret og loffer inne der i flere timer. Blir en snartur i så tilfelle.

Blir den stjålet så blir den nå det, men jeg har gjort mitt for at den helst ikke skal bli det. Kjøpte en Abus lås på over 2kg også, ikke at det gjør det garantert at den ikke blir stjålet men noe vanskeligere vil det nå være. Nå sykler jeg mest turer egentlig, så har ikke så stort problem med tanke på tyveri.

Men dette var absolutt tingen for meg. Har aldri syklet så mye, og flere ganger om dagen tidligere. Det blir jo snakk om milevis daglig. Begynte å gro litt fast inne, når sant skal sies. Så det ble fra 0 aktivitet til voldsomt, sitter kanskje her med kramper i beina en vakker dag.

Benytter ECO modusen mye så jeg må bidra mye selv, så mosjon blir det. Finner på å skru av motoren der det lar seg gjøre også, for å spare batteri og tyne seg selv litt.

Blir det for slitsomt på ECO går jeg stort sett over i TOUR modus. Holder den der til jeg blir sliten nok. Ser jeg det komme en lengre litt brattere bakke kjører jeg gjerne opp til EMTB/SPORT modus. Er jeg skikkelig kjørt så er BOOST modus en reddende engel der & da. Men jeg velger stort sett lavere gir og modus, så sant jeg orker. Så har satt en øvre personlige grense, TOUR modus, med mindre jeg er for sliten. En blir jo sprek av dette.

Forøvrig er sykkelen kjempe komfortabel å sykle på synes jeg. Asfalt som grus. Glad jeg gikk for medium da den er lettere å manøvrere. En ting jeg begynte å se litt på var sykkelvesker til bagasjebrettet. Du verden, det var ikke bare bare. Skulle bare vært en standard på alle der spør du meg, i stedet for mik og mak og det som er. Så veske ble lagt litt på is og benytter fortsatt ryggsekk. Fant en ei veske så endte det jo nesten med at en ble nødt til å skifte ut hele bagasjebrettet…

Nå, en dag det blir vær til det, så blir det å pakke ned primusen og det som er, sykle seg en god tur å sitte der å kose seg med noe god mat og drikke