Tråd: Ny el-sykkel
View Single Post
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Takker for svar.

Prisforskjellen er 6-7 tusen. Batteriet på trekking 6 var også på 630 så de er likestilte sådan.

Gikk litt i tenkeboksen og dro ned å prøvesyklet haibiken. Den var mer enn god nok. Fikk testet i noen ålreite bratte bakker.

Vurderte litt opp mot merida’en. Vil tro det er enklere å få tak i deler til haibiken, og prisforskjellen utgjør jo nesten ett ekstra batteri.

Siste sykkelen de hadde, og henter den i løpet av noen dager. Så da ble det haibike på meg. Samtidig støttet jeg den lokale sykkelbutikken som er ganske så kjekk å ha her, i og med at verksteddelen der er meget bra.

Da er jeg vel ferdig med å rettferdiggjøre kjøpet mitt
Vis hele sitatet...
Hvem forsøkte jeg å lure her?

Var nede å prøvesyklet merida’en i dag. Følelsen var mye bedre. Så var det en mix sykkel i medium kontra haibike herre sykkel large. Greiere å «klatre» på sykkelen ble det også.

Når en i tillegg fikk nesten 5 tusen i avslag var jeg på en måte solgt. Da ble det 1000kr i forskjell bare, og måtte brukt noen kroner for å heve styret på haibiken like vel.

Ble vel en kombinasjon av komfort og at den dro noe mer som avgjorde det, men hovedvekten var komforten.