View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Om ikke annet, så kan det jo kanskje kaste lys på en praksis han helt sikkert ikke er alene om, og kanskje det virker avskrekkende på andre som går med samme tanker. Kanskje han til og med er bevisst på dette, og gjør det med vilje, som en martyr? Antakelig ikke, men jeg har så vanskelig for å se for meg hvordan noen kan være så sterk i troen på noe som er beviselig feil (og dødelig), uten at troen slår sprekker i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jo, så sterk i troen er folk. Bare se på hva folk gjør i ulike religioners navn. Man binder seg til masten, og jo mer utanfor allfarvei man kommer jo mer umulig føles det vel å hoppe av. Uansett hva man må ofre. Du har ikke råd til en sprekk i troen når du har satt deg i den situasjonen.

Jeg tror ikke det er avskrekkende på andre heller. Det er ikke som om det ikke allerede finnes dokumentasjon på hva som virker og ikke virker mot lymfekreft. Informasjon, logikk, beviser og argumenter biter ikke på sånne som Tarjei. Det handler ikke om objektiv sannhet for dem, men om hva de vil at skal være sant. De finner alltid noe som forsvarer det.
Sist endret av *pi; 7. mars 2021 kl. 16:38.