View Single Post
Hei. Har en del problemer som jeg gjerne vil drøfte litt...Det føles som om løpet er kjørt for meg. Er 28 år, ingen videregående utdannelse, men er på NAV-tiltak og av og til innleid arbeider innom industri. Men på grunn av ryggproblemer (Bekhterev) har jeg ikke kunnet delta på det sistnevnte på over 1 år. Har vært på NAV-tiltak i drøyt 3 år. Venter på å bli uføretrygdet pga dette med ryggen og den en skulderen, samt noen mindre psykiske problemer.
Er også rusavhengig, mest piller som benzodiazepiner og Tramadol. Har kontakt med rus-teamet i bygda 2 ganger i uka, men det hjelper ikke stort. Hvor mange ganger har jeg ikke sagt til meg selv at dette blir siste gangen jeg kjøper piller? Cirka 1000...

Får Valium (benzo) på resept hos legen for abstinenssymptomer, men det er 6mg om dagen og er ikke nok...Så må skaffe illegalt for å kunne føle meg "normal". Og dette blir dyrt i lengden.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Mesteparten av pengene mine går til piller, og ser ikke for meg at jeg klarer å slutte uten at noen putter meg inn i en mørk kjeller uten tilgang på piller og kaster nøkkelen...

Også dette med NAV-tiltaket. Det er vel ålreit nok det, men kjedelige dager og tjener kun 3980 kr hver 14 dag. Slik situasjonen ser ut nå blir jeg vel værende der for alltid eller til stedet legger ned.
Dagene er akkurat de samme, og jeg gjør akkurat de samme tingene hjemme også, dag ut og dag inn, år etter år. Er luta lei av denne tilværelsen. Men jeg er egentlig ikke deprimert heller, trives i bygda jeg bor i og er glad i å være ut i naturen.

Takk for svar.
Sist endret av Lommeløkt; 23. august 2020 kl. 02:02.