View Single Post
Det er så enkelt som at alle segmenter av næringslivet har "gode" og "dårlige" aktører. Snakker vi om forvaltning av fond, vil eksempelvis det å investere i forurensning og krig, eller drive med innsidehandel, noe "dårlige" aktører gjør. En useriøs aktør i byggebransjen, stiller gjerne med svart arbeidskraft og stjålne produksjonsmidler.

Problemet med sexindustrien er at "dårlige" aktører der praktiserer moderne slaveri, psykisk terror og ren ondskap mot både barn og voksne. I tillegg til alvorlighetsgraden kan vi vel alle enes om at østeuropeisk sexindustri har en særlig stor andel "dårlige" aktører. At bransjen er problematisk prøver jeg altså på ingen måte å skyve under en stol.

MEN; det er heller ikke sånn at dette er en homogen bransje. Det finnes seriøse aktører med etiske standarder og det er nok av lykkelig ansatte sex-arbeidere der ute som både tjener bedre og har mer yrkestolthet enn den gjennomsnittlige Nordmann, eller Polakk, for den saks skyld. Det tar ikke mange minuttene å skille mellom en "god" og en "dårlig" aktør i denne sammenhengen; problemet er bare at folk ikke tar seg bryet.

Min mening er altså at man kan kjøpe sex av hvem man vil, hvor man vil, så lenge man er på rett ende av skalaen.

TILLEGG: Ser det enda er dem som ilegger prostitusjon en iboende destruktiv kraft. Dette legitimerer videre fordømmelsen av dem som kjøper sexen.

Dette trodde jeg ærlig talt freak var litt for opplyst til i 2019. Å projisere sin egen skambetonte seksualmoral på alle horer er ikke bare logisk fallitt; det er forbanna arrogant.

Å praktisere horeri under ok arbeidsforhold er på alle måter like mye et ærlig arbeide som hjemmesykepleien eller luftforsvaret.
Sist endret av Tøffetom; 15. april 2019 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.