View Single Post
Ville nok ikke gått så langt som å si at vi ikke har frihet, og vi har det absolutt bedre enn de aller fleste andre andre land. Men det betyr ikke i mine øyne at vi ikke skal stoppe her og ikke se etter ting som kan endres for å gjøre ting enda bedre. Noe som irriterer meg litt i Norge er den barnehage staten vi har, hvor vi har så mange regler som i mine øyne er helt unødvendige. Har blitt noe bedre i nyere tid hvor det hvertfall nå er lov med segway og vannscooter osv.

Syntes også vi betaler altfor mye skatt som blir pisset vekk på masse vas. Vi betaler skatt av lønna, avgifter på alt vi kjøper, eiendomsskatt, veiavgift og muligens snart en bomstasjon hver hundrede meter på veiene. Selvom vi tjener bra så er det vanskelig å sitte igjen med noe særlig av lønna. Virker også som det er ganske umulig å komme seg ut av gjeld, og på den måten kan det vel føles som vi er litt "slaver" her også.

Vi har også nok av politikere som virker ekstremt shady, noe som ser ut til å komme litt mer frem i lyset nå for tiden.