View Single Post
Sitat av Don P Vis innlegg
Litt OT men lurer litt på "innsovningsmedisinen", Hvilken styrke PF bruker du? Fremstår som mye paracetamol for meg. Har paracetamol effekt som hjelper innsovning eller er dette mot smerter/verk?
Vis hele sitatet...
30/400mg - så altså 400mg paracet.
Er enig i hva du sier, egentlig ingen annen logikk enn at 1 PF + 1 1g paracet fungerte da jeg testet, og derfor bare fortsatt med det (hvorfor endre noe som fungerer?)
Men trolig er det nok kun de 30mg kodein som gir noe effekt i denne sammenheng.

Men målet er jo absolutt å slutte å ta 1 x PF hver kveld. På grunn av Migrene osv, så reagerer ikke legen før jeg ev. går over 2 x PF i snitt per dag. Men fornuftig å droppe PF til bruk den ikke er ment for.

Håper virkelig at kun Melatonin og enten ev. Seroquel (håper å kutte den også) eller allergi medisin med Antihistamin er det som skal til.

Når jeg tenker på det, er det ikke kult å gå på apoteket og hente ut medisin, som skal kun brukes til søvn for min del, men der egentlig bruk sier følgende:

Behandling av schizofreni. Behandling av bipolar lidelse. Behandling av moderate til alvorlige maniske episoder ved bipolar lidelse. Behandling av depressive episoder ved bipolar lidelse. Forebygging av tilbakefall av maniske eller depressive episoder hos pasienter med bipolar lidelse, som tidligere har respondert på behandling med kvetiapin. Tilleggsbehandling av depressive episoder hos pasienter med unipolar depresjon («Major Depressive Disorder», MDD) som har hatt suboptimal respons på antidepressiv monoterapi. Før behandling bør legen vurdere mulig risiko og nytte ved kvetiapinbehandling.
Vis hele sitatet...
På resepten står det jo f.eks til bruk mot Uro. Sikkert slik det må skrives når man bruker bivirkningen av noe som hoveddel. Men jeg har jo ingen av de nevnte lidelsene, ei heller hatt det.