View Single Post
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
kjøp en luftavfukter og kjør den i noen uker, da er så si alle døde.
https://www.skadedyrshop.no/luftavfu...oaAtozEALw_wcB
Vis hele sitatet...
Boligkonstruksjonen har veldig mye å si, samtidig beveger skjeggkre seg i hele boligen, i vegger, på loft, i alle rom og overalt det er mulig å komme til.
Dersom luften blir for tørr, trekker de seg bare tilbake i et sted av boligen der forholdene er bedre.
I tillegg er skjeggkre mye mindre avhengig av fuktighet enn det sølvkre er.

Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg har en kompis som har hatt suksess med luftavfukter. Jeg kjøpte leilighet i 2015 der jeg oppdaget etter kjøpet sjeggkre. Orket ikke styret med krangel og lange prosesser. Dro på "Jula" og kjøpte spray (gift) og brukte det aktivt et halvt år når jeg dro ut av leiligheten (farlig med for store doser). Nytt bad ble det også etterpå der gulvet ble revet (tror det hadde mye og si). 2 år er gått nå og jeg har ikke sett snev av sjeggkre. Kanskje flaks, men jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
Som nevnt over har boligkonstruksjon mye å si, dersom det er en tradisjonell bindingsverk konstruksjon, vil det å fjerne skjeggkre helt fra boligen være nesten umulig.
Om konstruksjonen er av betong blir ting noe helt annet, det vil da være mye færre steder for skjeggkreene å gjemme seg og odsen for å bli kvitt kreene øker betraktelig.