View Single Post
Hei!

Jeg tenkte å bare informere alle om min,familie og venner sin erfaring med dette selskapet.


De la nytt nett i gaten her, Glad og fornøyd skaffet jeg meg også deres " Superbredbånd" 70/10... Dette bredbåndet er ikke SUPERbredbånd, Ved de fleste anledninger lå jeg på 20-40/10...Ikke nok med det, Men nettet klarte såvidt å buffre filmer i 360p på youtube. Twitch,putlocker osv kan jeg bare drite i... Lot en episode av 24 buffre i 4 timer, da var rundt halve filmen ferdig buffret.... Jeg har i ettertid kommet i kontakt med flere som har akkurat samme problem.


Vi klaget veldig mye... De sendte etterhvert en "ekspert" som ikke kunne Norsk og bare koblet sin bærbare opp mot nettet og gikk inn på VG.no... Alt fint sa han og dro.


Vi hadde jo også 3 mnd gratis, De sendte hver eneste måned regninger om etablering, abonnement og boks.... Vi ble enige om å betale 495kr, Neste mnd sendte de regning på resterende sum fra mnd 1 men hadde puttet det inn i abonnementet....

Vi ringte nok en gang, De ga oss beskjeden om at det er vårt ansvar å passe på at utgiftene stemmer, Og lurte på hvorfor vi ikke hadde sagt ifra... Vi hadde før dette ringt 4 ganger og kontaktet de på chat 7 ganger totalt... Av disse 7 gangene på chat bare kasta de meg ut av samtalen i 5!!! av de... Bare fordi jeg beskrev problemet mitt med internett og regningene.... Først da innrømmet kvinnen fra GET, at hun kunne se vi hadde kontaktet dem after all....



Min bror sin erfaring er heller ikke bra, Telenor og get deler linje i ormrådet han bor, Telenor tilbyr kun 2mb mens GET sier de tilbyr høyhastighet... Helt siden han skaffet seg GET i oktober har han lagt på 200+ ping og GET har hatt driftsmelding ute helt siden det... 19.november bare fornyet de denne driftsmeldingen om at den er " ferdig i nær fremtid" Nå er vi i desember, Nettet er like dårlig....

Så undres jeg jo litt over hvordan GET kan ta seg betalt for høye hastigheter når Telenor på akkurat samme linje kun kan selge 2mb.... Fortsatt krever de betalt for hele hastigheten...



Flere av venner i området og i andre byer har også bare problemer, Ett par av de sa det veldig fint.... " De selger deg superbredbånd, Men det har effektiviteten til 0,5mb linje"

Dette skriver de om L70 : Nett mer enn en hobby? Flere om linjen? Bli kvitt ventingen med dette superbredbåndet! - Vi har med 16mb fra telenor hatt 3 pcer på net, alle spiller uten problem... Men ifølge GET må du ha så mye for å være flere på linjen..

S10 - Lett nettbruker? Med denne får du tilgang til sosiale medier, og enkel streaming av video og musikk. - 10mb fungerer helt fint for de aller fleste og man ser tydelig at de nærmest lurer folk til hva hastighetene innebærer. For mitt 16mb er MYE bedre enn GET sitt L70....



Når det gjelder TV-tjenester, Så krever de godt betalt for å leie en film, Når deres uduglige nett bestemmer slå seg av ett lite sekund så får du IKKE fortsette å se filmen, Da må du betale på nytt. Imotsetning til CD hvor man får tilgang en viss tid....




Så alle freaks og folk som lurer på dette selskapet før de anskaffer seg nytt bredbånd - STYR UNNA!!!


Jeg legger også med flere erfaringslinker ved ett kjapt søk... Litt bra, MYE negativt.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1412019
http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=271582
http://www.billigbredband.no/get.php
Sist endret av Rammlied; 10. desember 2013 kl. 00:46.