View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hvilke drinker har du testet nå? Er det fortsatt trykkluft du bruker eller er det co2? Står feks drinkmix, sodavann og blandevann under trykk? Hvordan påvirker trykkluft oksidering, og forringelse av alt fra alkoholholdig drikke til blandevann? Påvirker det smak? Har du merket noe som feks redusert holdbarhet på noe av det du bruker i drinkmiksen? Kunne det flytende vært isolert i feks en "blære" inne i beholderen du bruker slik at du dermed trykksetter beholderen og det flytende innholdet i blæren unngår direkte kontakt med trykkluften?

Gøyalt prosjekt. Hvor mange forskjellige drinker kan du ha på en gang? Så du nevnte 6 flasker men stod ikke noe om det er 6 flasker alkohol eller 6 flasker alkohol og blandevann/drinkmix/soda/tonic
Vis hele sitatet...
Hittil har jeg testet kombinasjoner av vodka, rom, fersken schnapps, appelsinjuice, grapefruktjuice og tranebærjuice. Dette er det jeg har i de 6 forskjellige flaskene.
Nå bruker jeg en CO2-patron fra sodastream som drivgass. Denne går direkte inn i flasken. Har ikke merket noe forskjell i smak eller holdbarhet hverken på sprit eller blandevann. Men nå står jo flaskene maks fram til slutten på kvelden før jeg tar av trykket.
Liker ideen din om en blære Men tror det blir mer arbeid enn det man får igjen. Å lage noen sånt krever mer, og det blir vanskeligere å holde rent.

Det er 6 flasker totalt med alkohol og blandevann. Nå lager drinkmiksern 7 forskjellige drinker. Men det finnes helt sikkert flere oppskrifter som kan legges inn
Drinkene jeg har nå er:
  1. Screw Driver
  2. Grey Hound
  3. Sex on The Beach
  4. Malibu and Cranberry
  5. Sunlight Bright (usikker på om dette er noen "offisiell" drink)
  6. Crazzberry
  7. Woo Woo