View Single Post

Tegning av brakett for ventil og flowsensor



Brakett under printing



Brakett klar for bruk

Før jeg bruker lang tid på å koble opp i kabinettet har jeg gjort noen tester. Formålet er å sjekke om arduinoen takler flere flowsensorer samtidig og om arduinoen fortsatt resetter.

Flowsensorer
Testen av flowsensorene ser ut til å være en suksess. Her var tanken å sjekke å arduinoen klarte å telle pulser til 2 sensorer samtidig. Og tallene så ut til å være fornuftige.

Ventil
Dessverre ser det ut til at jeg ikke får ventilbiten helt til. Arduinoen holder fortsatt på å resetter seg når reléet KUTTER strømmen til ventilspolen.

Jeg har laget et enkelt program som skrur av og på ventilen med 2 sekunders mellomrom. Dette er for å enkelt kunne telle hvor mange sykluser det tar før arduinoen resetter seg.

UTEN ventilspolen koblet til, og bare reléet som klikker, klarte den 100 sykluser uten problemer. Men når jeg kobler til ventilspolen, resetter arduinoen seg etter kanskje 20 sykluser. Da drives arduinoen av pc'en og 12V til spolen er helt isolert fra resten av utstyret.

Hører faktisk at det skurrer i høyttalerne, rett ved siden av, samtidig som arduinoen resetter seg. Så kan virke som om det skapes en del støy de gangene den resetter seg.

Skal teste om en såkalt flyback-diode kan hjelpe.

Om noen har erfaring tar jeg imot hjelp med glede
Sist endret av DasKluver; 25. februar 2016 kl. 02:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.