View Single Post
Da har jeg endelig ferdig med å tegne kabinett-delene. Tegninger er sendt inn til de som skal skjære og bøye for meg. Og skal være ferdig i løpet av uken.



Løsningen som brukes nå er det jeg har funnet ut er smartest i forhold til pris og hvor praktisk den er.

Det jeg er litt spent på, er om bøyene blir som de skal. Jeg har fire knekker på 90 grader og radie 9, og to knekker på 90 grader og radie 2. Når disse bøyes til vil platen bli komprimert og strukket på hver sin side. Dette var viktig å ha i bakhodet for lengden sin del da jeg lagde en utbrettet tegning av platene med bøyer. Jeg skal ikke gå for dypt inne i dette. Men man kan regne ut dette ved å bruke en k-faktor. Denne sier hvor nøytralpunktet i bøyen er, der det ikke komprimeres eller strekkes. For å finne k-faktoren brukte jeg tabeller jeg fant på nettet.

På siden har jeg laget et "honeycomb"-mønster til viften, og i bakkant et støpsel for strøm inn. Dette støpselet har integrert bryter og sikring. Som dere kanskje ser er det også en d-sub kontakt der. Denne er planlagt å kunne koble til en "mynt-teller" for å slippe å måtte gi bort all spriten min




Inne i mikseren er det 3 plater for å montere utstyr.Den ene er til power supplyer, et 12V og et 5V, den andre er til det andre elektriske og den tredje er til det som har med drivgassen å gjøre. Platene sklir ned i braketter som blir laget i 3d-printern. For å lyse opp dragen, bruker jeg en "frosta" plexiplate med RGB-ledstripe på sidene.





Til interface har jeg gått for en raspberry pi og touchskjerm. Planen er at arduinoen og pi'en skal snakke sammen via seriell kommunikasjon.