View Single Post
Sitat av subscribe Vis innlegg
Innlegget ditt er jo en eneste stor selvmotsigelse hva det gjelder alkohol/cannabis-argumentet. Det fjerde avsnittet ditt gir ingen mening i det heletatt, sett i sammenheng med resten av innlegget.

Alkohol har en kulturell befestelse. At cannabis er i ferd med å få det betyr nettop det, det er i ferd med å få det. Det har ikke. Det er heller ikke til å skyve under en stol at godt etablerte aktører, med stor påvirkning på politikere - har en påvirkning på et evt forbud av alkohol. Alt fra bryggerier helt ned til butikker og bartendere. Det er kanskje ikke et godt argument helsemessig, men økonomisk sett et godt forståelig et.

Jada, du prøver å fremstå så nyansert som mulig, men for min del fremstår du mer som en reinspikka opposisjonist.
Vis hele sitatet...
Kanskje det ikke gir noen mening for deg fordi du ikke tar deg tid til å tenke godt nok igjennom.

Hva har kulturell befestelse med noe som helst å gjøre? Er det ikke folks psykiske og fysiske helse vi skal ha i sentrum? Kulturell befestelse, ergo trend, er bullshit. Folks helse og velvære er nr 1.

Hvis du skal ha noe som helst håp om å nå inn hos andre, må du holde nedverdigelser og mobbing til en minimum. Jeg har ikke vært frekk mot noen uoppfordret enda, så jeg ber deg om å holde stilen også, så kanskje alle kan lære noe. Og ikke hopp over noe jeg skriver, se alt i sammenheng.