View Single Post
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hei!


Har kjøpt et 3060Ti til en Asus ROG maskin som hadde Asus GTX1650.

Det er ikke 8-pin PCI-e så jeg fikset adapter 2xMolex til PCI-e.

Men skjermen er svart og virker som noe stopper maskinen i å gå videre. Backlight på tastaturet går svart med en gang og maskinen står fast et sted jeg ikke kan se.

https://www.prisjakt.no/product.php?...045#properties

Det er den maskinen. Noen som vet hva som skjer?
Vis hele sitatet...
Hvor mye output har molexene? Står det på psu? Har psu ingen 8-pin pcie output? Kan hende feil ligger der, at molex ikke leverer nok strøm og at du får trøbbel pga det.

Sitat av JatterMed Vis innlegg
RTX 3060 Ti GPU peak consumtion 200 watts........



Ser dette blir en god del, men kommer vel helt an på hvilke deler man bruker.
Er nok store forskjeller fra dagens skjermkort og andre deler til de som var for 5 år siden, 10 år siden osv
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å få CPU og GPU til å bruke max strøm samtidig. I typisk gaming drar GPU 200W uten fps cap/v-sync og CPU sjelden over 100W. Ved cinebench kan CPU dra 240W+ (om du har 12900K vell og merke), men GPU drar typisk 20-30W. Det er stort sett bare kombinert CPU/GPU-mining som drar 500W+ i vanlige brukscenarioer. Jeg har testa strømtrekk fra vegg på ei maskin jeg har med 3060ti og 5600X, uncapped uten v-sync drar den ca 300W max i spill, men cap på 140fps drar den 200-250W, med undervolt GPU under 200W totalt.
Sist endret av OneofaMind; 10. juni 2022 kl. 11:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.