View Single Post
Hei dere,

Jeg ble nylig stoppet av politiet i trafikken, grunnen var at det ene frontlyset mitt var defekt.

På grunn av en gammel sak angående innførsel for ca. 8 år siden (henlagt umiddelbart pga. bevisets stilling) syntes betjenten det var hensiktsmessig å ta en spytt test av meg. Den slo ut veldig svakt på amfetamin og benzo. Dette er helt fjernt da jeg aldri har rørt amfetamin og sist gang jeg fikk i meg benzo var det en sovetabletter jeg fikk av min mor for 5 år siden da jeg var i et samlivsbrudd. Jeg ble sjokkert da betjenten informerte meg om den positive testen jeg hadde avgitt og tok meg med på legevakten for blodprøve. Jeg er ikke bekymret for resultatet i det hele tatt da jeg ikke har dette i blodet mitt og spytt teste ga et falskt positiv svar. Jeg har ikke mottatt svar fra politiet enda angående dette. To uker senere blir jeg stoppet igjen av UP fordi skiltet er registrert i systemet deres. Jeg har en jobb der det ville vært tragisk om jeg avgir en falsk positiv test igjen i den rett setting. Bilen er nylig kjøpt og reg. nummeret står på meg. Jeg kan ikke risikere at dette skjer igjen, og har en følelse på at det vil skje igjen.

Spørsmålet mitt til dere er om noen kjenner til en måte å komme seg rundt dette, utenom å kjøpe ny bil. Noen som har peiling på om hvis man bytter reg. nummer på bilen om dette blir registrert i UP sine skiltgjenkjennigssystemer?

Setter stor pris på alle svar!