Tråd: Tagge t banen
View Single Post
Altså. Det spørs jo hva du skal gjøre. Skal du bombe banen med tagging, bør du gjøre det rett før du går av - i en del av vogna der det ikke er mye folk. De fleste er redde for taggere i disse situasjonene, så de holder seg unna stort sett - om det er ikke er noen kranglevorne jævler, da. I så fall kan du regne med en konfrontasjon der du enten blir holdt fast eller at noen blir helt hysteriske og skriker og bærer seg.

Om du derimot har tenkt å lage graffiti på banen bør du ha med deg flere. Dette gjøres på endestasjoner når t-banen skal snu og kjøre videre. Du har da typisk et vindu på fem minutter du kan benytte deg av. Du må derfor ha en plan for hva du skal lage. God cankontroll er helt nødvendig om resultatet skal bli vellykket. Det er også mulig å lage i yarden, men der er vaktholdet prima og det er nok lettere å lage bane ute i det fri. Da er også sjansen større for at banen ruller en stund før den blir tatt ut av drift.

Det viktigste er allikevel at du har folk som holder øye med deg og kan signalisere om det er fare. Om så er tilfelle er det bare å ta beina fatt og benytte deg av en planlagt exitrute.

Sjåførene er i disse dager instruert til å holde seg unna og bare melde ifra til politiet. Før var det ikke uvanlig at taggere endte i konfrontasjon med dem, og Sporveien erklærte faktisk krig mot graffitimiljøet. De leide blant annet inn eksmilitære vektere gjennom selskapet Security consept.

Å lage baner er noe av det sykeste rushet du kan oppleve, og jeg har fortsatt noen av mine beste minner fra min tid i graffitimiljøet i Oslo og Bærum rundt år 2000.

Geir Spanien (f. 1961, d. 2012)[17]) var offiser utdannet ved Krigsskolen på Linderud. På 1990-tallet sentral i vaktselskapet Security Concept AS som ble beryktet for sine metoder i bekjempelse av tagging.[18][19][20] Etterlyst av politiet som delaktig i voldsutøvelsen mot Jan Kvalen i september 2000. Dømt til 13 måneders fengsel i 2002 for torpedovirksomhet. Arrestert oktober 2002 etter å ha vært etterlyst av svensk politi i ni måneder, mistenkt for å ha forsøkt drepe en av Sveriges antatt største gangstere i et oppdrag som leiemorder.[21][22] Dømt til tre måneders fengsel for voldsutøvelsen som ble foranledningen til drapet på William Ellingsen i 2004.[23] Spanien var ekspert i brasiliansk jiu-jitsu, og konkurrerte på høyt nivå i internasjonale mesterskap.[24]
Vis hele sitatet...
At jævla Geir Spanien var en skikkelig kuk er ikke noe nytt for meg, men at han var mistenkt for drap er det. Denne jævlen sendte altså Oslo sporveier etter oss 14-15-16-17-år gamle guttene. Fuck Oslo sporveier, word.
Sist endret av voktern; 16. juni 2021 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.