Tråd: Oxy
View Single Post
Vet ikke helt om spørsmålet passer under kategorien.. men jeg prøver.

Etter 3 store ryggoperasjoner på 1.5 år har jeg nå gått fast på oxycontin+oxynorm+naurontin+paracet i hele denne perioden. Høye doser rett etter ny operasjon selvfølgelig. (Den siste var i slutten av november 2020) Men har vært flink til å trappe ned mellom hver operasjon, og det har vært ganske så problemfritt. Men pga fortsatt sterke smerter har jeg ikke mulighet til å kutte det ut fullstendig.
Men det som er greia nå, er at jeg føler at hukommelsen min har begynt å svikte, jeg sliter også med å finne ord (og må prøve å forklare hva jeg mener - som også består av nedsatt ordforråd &#128532 Dette har aldri vært et problem for meg tidligere. Jeg opplever også perioder med svimmelhet, det å være ukonsentrert/sløv og jeg mister ting i gulvet f.eks... Litt usikker på om det siste kan komme av at jeg spiser litt lite i perioder. Men samtidig så har jeg ikke opplevd dette tidligere.

Spørsmålet mitt er jo da om noen har opplevd slike symptomer etter lengre bruk av oxy-preperater? Eller om noen vet om dette kan oppstå ved langvarig bruk? Kjenner det bekymrer meg litt.. .