View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva gjorde at du lot deg selv bli avhengig?

Var det:
Du ikke visste at det var avhengighetsskapende (i den grad)?
Trodde du at du ville "klare deg" bedre enn andre?

Jeg annser ikke meg selv som avhengig, men jeg må innrømme å ha et usunt forbruk av stimulerende stoffer. Det bunner mye i dårlig psyke, og de to hjelper ikke hverandre. Tvert imot. Men det er en sinnsykt lettvint løsning og jeg unnslipper depresjonen, til en viss grad.

Gjorde du nok egen research, eller gjorde du ingen? Var det kompisene som gav deg informasjon?

Jeg er veldig godt informert ang rusmidler. Problemet bunner mer i at jeg gir faen og tror jeg skal komme bedre utav det en alle de andre "idiotene".

Hadde du allerede trødd over så mange andre grenser som "gikk fint" og du følte deg litt uovervinnelig? Trodde du at "the system" hadde bare gitt løgner?

Eller ga du egt bare ren f?

Kort sagt; Jeg gir faen og anser alternativet (edru) som værre. Ihvertfall kortsiktig, og det er i stor grad det jeg handler utifra


Jeg har selv nemlig selv trådd over litt grenser selv i løpet av de to siste årene, prøvd cannabis, mdma, sopp og syre, 2cb er neste på menyen.

Jeg klarer å holde alt til special occasions (en gang annenhver måned), men merker egt at jeg bruker mer og mer av livet til å tenke på, diskutere på freak osv om diverse drugs. Jeg er kanskje ikke fysisk avhengig, og bruker det sjeldent (syren mikrodoserer jeg tho), men jeg kjenner at det bruker opp my av hjernen min. Er det bare fordi jeg er ny i gamet der dette vil bli mindre og mindre viktig, eller bør dette være et wake up call?

Rus bruk av alle slag minker svært sjeldent av seg sjølv. Det krever en endring i tankemønster og holdning. Bruken har en tendens til å øke, ikke minske. Hold rusbruken hellig. Skriv ned hver dag du inntar et rusmiddel og se tilbake for hver 2/3/4 uke. Jeg tipper på at bruken er større enn du selv tror.

Jeg har _ingen_ planer om å røre kokain, heroin, speed, meth osv. Men jeg tenker jo at det er mange som har gått på smeller her før meg, og det er derfor jeg spør, hva som var bakgrunnen til forskjellige brukere her.

Hadde du trodd at du skulle ta LSD og MDMA om jeg spurte deg for 2år siden? Nei? Vell, der har du svaret.

Jeg begynte selv med snus i tenårene fordi jeg ikke skjønte at avhengighet var noe som saaaaakte bygget seg opp. Men snus har jo egt vært en veldig grei pekepinn for meg selv til hvor jævlig det er å være fysisk avhengig av noe man ikke får tak i. Snusen har jeg forresten kutta helt i ett år. Hva skal til for at jeg faller i drug-fellene? Klarer ikke å se for meg hvordan jeg noensinne ender opp her.

Mitt beste tips: Aldri oppsøk og kjøp din egen dop. Dersom du ikke vil legge det helt på hylla kan du gjerne takke ja om du blir tilbudt, men ikke opprett kontakter selv. Kos deg med det når du "havner oppi det", men ikke skap deg en vane der du plutselig ikke ser poenget i en bytur uten noe ekstra krutt i nesen. Det går overraskende fort.

Men jeg har jo igjen tråkket over grenser....
Vis hele sitatet...
........