View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Rodion Vis innlegg
Er du helt sikker? Faderrullan! Kan du ta en kjapp titt på disse tre til høyre, hva er det som er galt med disse isåfall?



Vis hele sitatet...
Jeg skriver ikke ting i fleinidentifiseringstråden med mindre jeg er sikker. Er jeg usikker så gir jeg god beskjed om det.

Hva som er feil? det meste, det eneste som er riktig er at de er klokkehatter.
Stilkene er feil, er alt for rette har monoton farge uten noen variasjoner, ser ikke hint til de glinsende hvite fibrene man ofte ser på de.

Hattene er feil, helt monoton farge, ikke antydning til mørkere kant nederst på hatten som flein omtrent alltid har. Flein må ikke ha den tuppen men i en gruppe av flein vil alltid noen ha tuppen eller antydninger til den.

Skivene - Også feil, de har nesten rett form, men de har akkurat samme farge som resten av hatten, flein har mørkere skiver, nesten burgunderaktig og et slags "hvitt" støvete preg på de ytterste kantene, noe man spesielt ser med kunstige lyskilder.

Flein har veldig ofte noen sporer sittende fast til stilken like under hatten, de er omtrent sorte med burgunder/lilla preg, ser ikke noe slikt her heller.
Sist endret av Dodecha; 3. oktober 2020 kl. 20:32.