View Single Post
Trådstarter
31
Sitat av Trollanon Vis innlegg
De fleste av oss her er inneforstått i at både helsepersonell, politi, journalister og andre luringer snoker her inne, det gjør absolutt ingenting og de fleste av oss gjør det vi kan for å forebygge rusmisbruk og da spesielt i tråd med benzo, det har du sikkert har sett.
Men det kommer alltid noen som har to hjerneceller, en i rullestol og en som dytter.

Det som plager meg er måten du la deg selv frem i innlegget ditt, som carmex skrev litt "smug", ingen liker en lege med nesa si høyt i været.
Tenker jo da på yrke du praktiserer så virket ikke det så veldig profesjonelt, leser litt mer av det du har skrevet nå og det kommer jo frem at du kanskje ikke er så ille som det virket her oppe, det er en fordel å by på seg selv for å skape en god diskusjon i stede for å provosere frem reaksjon.
Vis hele sitatet...
Eg var meir sleivkjefta enn eg trengte å vere og det beklager eg, eg hadde i utgangspunktet ingen intensjoner om å bli med i ein diskusjon her inne. Ingen liker leger med nesa høgt i været, det forstår eg godt.

Sitat av Trollanon Vis innlegg
Har møtt et par leger med nettopp den holdningen du la frem der oppe og det har gjort min situasjon veldig tung, jeg har ikke fått den hjelpen jeg har trengt iforhold til adhd i voksen alder, frem til atten år fikk jeg amfetaminpreparater kastet etter meg og var blitt vandt med at for at hvis jeg og skole skulle gå hånd i hånd så måtte jeg ha medisin, de sa jo til meg i ti år at jeg ikke fungerte på skolen uten medisin og mange år etter fylte atten så får jeg ikke tilgang fordi jeg har historie med hasj, jobber 100% og studerer på fritiden, det er egentlig en ball for mye i luften når en har blitt kondisjonert til at man trenger medisin, ble pent nødt å lære meg hvordan man studerer på nytt.
Droppet av vgs flere ganger enn jeg kan telle på en hånd, skulle vært ferdig med skole for flere år siden, men sånn ble det altså ikke.
Har nå funnet riktig studie teknikk for meg og det var ikke takket være helsepersonell.
Vis hele sitatet...
Høres ut som at du ikkje har fått den hjelpa du trengte dessverre. Eg har fått inntrykk av at det har blitt meir fokus på ADHD hos voksne dei siste åra, men overgangen frå 17 til 18 år kan nok fremdeles by på problemer i møte med helsevesenet, dessverre. Dét er ikkje unikt for ADHD eller psykiatri forøvrig, mange med kroniske sjukdommer som ramler utafor når barneavdelinga ikkje lenger holder tak i tømmene.

Med fare for å overforenkle og generalisere så viser kanskje historia di at medikamenter i seg sjølv ikkje er løysinga? Det fins ingen pille for alt som er ille (I'm looking at you angst) og ADHD-behandling må følges opp med ikkje-medikamentelle tiltak.