View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
1: Her kunne jeg ønsket meg mer lys på dyret. Blitz kan av og til fungere fint på bilder i solskinn for å unngå harde skygger.
Vis hele sitatet...
Hei! og takk for veldig fin og utfyllende tilbakemelding!
Jeg tok forøvrig et bilde til jeg selv likte godt, men droppet å laste det opp. Det er forøvrig sant det du sier at her burde jeg brukt blitz, men grunnen til at jeg ikke gjorde det var fordi jeg ville ha mer en "silhuett" av vannymfen.
http://img.tek.no/1901/1901236/vannymfe-spredte-vinger-5mb.jpg

Sitat av entropi Vis innlegg
2: Fin koposisjon, med fine diagonale inn mot motI vet både i himmelen og sanden. Kunne kanskje tenkt meg å sett en litt lysere versjon, men ikke ødelegg kontrasten. Ukalibrerte skjerner viser ofte lysere enn det bildet er også (jeg sitter på mobilen), det er noe å tenke på ved en eventuell fremkalling.
Vis hele sitatet...
Jeg er nå på skole, og ser på bildet med en annen skjerm i et annet lys enn på pulten hjemme og er enig med deg. Litt lysere kan det være.

Sitat av entropi Vis innlegg
3: Midtstilling skal man jo unngå, men jeg synes det fungerer fint her mtp symmetrien. Blikket dras samtidig mot lyset, som ikke er midtstilt. Fint lys i bildet. Til på-veggen-materiale blir det kanskje litt kjedelig med så mye silhuett. Du kan prøve å lysne her også, men prøv da å lysne bare veien, evt gresset, det er neppe noen detaljer på hente på de svarte områdene.
Vis hele sitatet...
Jeg midtstilte motivet her for symmetriens skyld, ja. Samme har skjedd her som ved forrige bilde, at skjermen jeg brukte til redigering er for lys.
Det er derimot fullt mulig med bildene jeg har å få fin data ut av det som ser svart ut. Takk for tilbakemelding!

Sitat av entropi Vis innlegg
4: Fint lys og flott fargespill. Ville prøvd en liten s-kurve og fått hakket mer kontrast.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede gått for en muligens litt for svak S-kurve og kontrasten holdt jeg litt igjenn, men glad for at du likte bildet!