View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
panda123: Er dette et tankeeksperiment, eller opplever du faktisk at du blir uglesett i den vanlige køen? Man begynner da ikke å lage seg historier om hvorfor andre folk står i køen? Det høres litt psycho ut.
Vis hele sitatet...

Nå føler du slenger litt rundt med utrykk her. Psycho er jo et uttrykk som ofte brukes for snakke ned mennesker, eller som hersketeknikk. Tror ikke det er hva du ønsker her, men føler likevel ikke at du uttrykte deg veldig bra akkurat her.

For mange som sliter feks med sosial angst, er det å lage egne tolkninger av hvordan andre ser og reagerer på ens oppførsel helt vanlig, og det skjer ofte helt automatisk uten at en har noe særlig kontroll på det. Selv med kognitiv tilnærming der hvor de bevist forsøker å tenke seg ting "hva er det verste som kan skje" eller "hva ville jeg tenkt om andre gjorde slik" så kan det være nærmest umulig å få en slik tankerekke ut av hodet når tanken først har landet.

Det betyr ikke at folk er hverken schizo eller psycho. Det er et tegn på at de ennå ikke er helt i mål med å overvinne det de sliter med.

Sitat av Topkek Vis innlegg
Elsker disse kassene. Som unge, lovende mentalmelt sier; Eneste grunn til og gå i kassa er visst kassadamen er søt, eller kassen er ledig og du har varer med aldersgrense.

Hurra til mere automatisering! Det beste hadde vært såpass mye automatisering i samfunnet at man kunne hatt kortere arbeidsdager og skift for kontroll av di automatiske prosessene, samt dytta flere folk inn i omsorgen . Da hadde vi hatt samfunn, da!
Vis hele sitatet...
Vel samfunn har vi uansett søndagstengte butikker og kassadamer. Det er jo heller ingen automatikk i at butikkansatte vil gå over til omsorgsyrker. Det er heller ikke mulig å betale cash i selvbetjeningskassene og jeg sier så ofte jeg får muligheten at folk bør bruke langt mer kontanter. Så ofte som mulig faktisk.
Sist endret av random67489; 24. august 2018 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.