View Single Post
Sitat av r0bin Vis innlegg
Uten sammenligning forøvrig så husker jeg når vi ble kastet cs-granat på i førstegangstjenesten, alle og da mener jeg alle soldatene kastet våpnene og løp som en gjeng skole jenter til alle kanter.
Kroppen tar helt overhånd og man handler kun på instinkt.

Se da for deg hvordan det skulle vært hvis man er under et terrorist angrep, hvor en mann skyter vilt rundt deg og det er det totale kaos.
Jeg har ingen problemer med å skjønne Eskil godt. Det kreves mye trening for å overkomme de instinktene og enda mer å få gjort noe fornuftig i en slik situasjon. Og såvidt jeg har fortstått så er det ikke noe man pleier å lære om på AUF sine møter.

Det var mange situasjoner som oppstod på den dagen som kan kritiseres, men akkurat dette blir kun etterpåklokskap fra bedrevitende sofa soldater.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne skjønne han, men jeg synes han burde skamme seg.

Tenk deg at du drar på tur til en øy med vennene dine. En gal mann begynner å skyte etter dere og vennen din Eskil, som du ser veldig opp til, velger å stikke av med båten som er eneste mulighet dere andre har til å komme bort fra øya. Ville du tilgitt han for noe sånt? Det ville aldri jeg. Han lot dere bli igjen for å dø.

Mannen er IKKE en lederskikkelse og burde snart forlate politikken for godt.