View Single Post
F.eks ja, brukt og slagsmelding er en god start. Har du kjøpt det i butikk ville jeg som sagt hørt om de kunne sette ned prisen og sende deg ny kvittering på mail, funker sikkert hvis du godsnakker litt med dem. I følge loven må du ha vært ute av landet i 24 timer ja, men det er svært sjelden de håndhever dette, med mindre de er usikker på om dette er tilfelle selvsagt. Er du ute av landet i mindre enn 24 timer er det 3000.- som er gransa. Er planen din å være der under 24 timer så kast alt av kvitteringer som kan bevise noe annet, da lyver du hvertfall ikke når du sier at du ikke har tatt vare på dem. Men det er ikke lurt å ikke ha kvittering/salgsmelding på anlegget.

Noe andre røverhistorier kan du bare glemme tror jeg (hadde jeg gjort hvertfall,jo mer du lyver jo lettere er det å ta deg spessielt om du ikke er god på lyve). Hvor mange er det som har med seg anlegg til danmark og så tilbake igjen, eller henter det etter fettern har lånt det liksom..

Hadde du f.eks tatt med anlegget til danmark for å bruke det på et arrangement så hadde du mest sannsynlig hatt dokumentasjon på dette. Både innførselspapirer til danmark og bilett fra arrangementet også dukker du opp uten noe, da lukter det svidd lang vei vettu.

Nei, det enkle er ofte det beste! Lyv minst mulig du vet aldri hva slags spørsmål tollvesenet stiller, er du nølende merker de det med en gang. Ikke tenk på hva du skal si hvis du blir tatt, ta det på sparket. La oss si du har øvd inn en hel historie også spør tollvesenet et spørsmål som setter deg fast og du nøler.. Det går på et blunkt og din løgn er avslørt.

Eller du kan bare bite i det sure eplet og betale moms som mange andre.