Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow's Avatar
Trådstarter
755
Sitat av emmerdale
Vil pærer / lysstoffrør fra en solseng gi lys slik at en plante eventuelt gror ?
Dette spørsmålet ble jeg spurt for et par måneder tilbake, uten og kunne gi noe svar den gangen.
Men det kan kanskje du ?

Tror nok ikke spørsmålet var om det kunne erstatte vanlige "gro-pærer" , men ville en enkel plante eller to kunne leve med slike pærer? Er det riktig lys, eller totalt feil ?

og i gjennomsnitt, hvor lang tid vil det ta fra du sår frø, til du kan høste, (under optimale lysforhold) ( evt en hurtig planteart, som du vet om ? ) 2mnd ?

Mvh
Vis hele sitatet...
La meg starte med lysstoffrør fra en solseng: Det er vanskelig å si hva slags lysstoffrør som er i hvilke solsenger, og dermed vanskelig å si om det er egnet eller ikke, men cannabis planten kan gro så lenge den får lys..Altså et stearinlys er nok, men planten vil bli den spinkleste kvisten med dårlige leve villkår. Men ja den vil gro under solsenglys.

Hvor lang tid det tar fra frø til ferdig plante under optimale lysforhold er opp til strainsen, den raskeste strainsen jeg vet er jo Lowryder, men syns disse er søppel, ta for eksempel Topp44, bruker 44-50 dager i blomstringstid..Må nok plusse på en og en halv måned på vegfase. så da snakker vi om ca 3 måneder fra frø til bud..