View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det rimer da virkelig ikke å bo sammen, for så forvente at den ene parten skal betale mer enn den andre? Syntes du virkelig det?
Vis hele sitatet...
Kvifor skal dei ikkje bo sammen? Det vil antakeleg styrke økonomien til begge, ettersom det er svært mykje billegare å bu saman per snute, spesielt om ein tar med boligutgifter. I tillegg er jo det sånn at kjærester ofte liker å bruke tid saman, og det er idiotisk å forsøke å måle i kroner og øre - så lenge begge parter ikkje føler seg utnytta.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Du må gjerne bruke like muligheter argumentasjonen, men jeg prøvde å snike meg forbi den ved å si: Bor du for dyrt til å kunne dele 50-50, så bor du for dyrt.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo åpenbart pisspreik. Skal eg redusere min levestandard fordi sambuaren min er student? Det heng med respekt å melde ikkje på greip. Det er forøvrig bolig eg hadde hatt uansett om eg hadde hatt sambuar eller ikkje, og vi har utmerka god nok økonomi til det.

Igjen så er det merkeleg at du skal definere kva folk har økonomi til og ikkje.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Samboere er veldig langt i fra familieliv, da man sjeldent deler utgifter eller har noen særlige forpliktelser ovenfor hverandre.
Vis hele sitatet...
Kjære vene. Du argumenterer for 50-50-deling, og så presterer du å sei at ein sjeldent deler utgifter? Les du det du skriv? Og forpliktelsane er jo i stor grad opp til det enkelte paret å definere, det finst ingen fasit.