Tråd: Psykedelika
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja. Ikke bare rusmidler, men ekstremt kraftige rusmidler med stor risiko. Ikke bare gjør de deg ruset, de drar deg til en annen dimensjon. Den fjerde vegg blir brutt osv. I motsetning til heroin og benzo f.eks, som også er kraftige rusmidler, er risikoen litt annerledes. Psykedelika er noe av det tryggeste fysisk av rusmidler, samtidig kan det fucke opp huet ditt skikkelig. Du kan bli så vrangforestilt at du skader deg selv. Samtidig kan en annen person med samme dosering og forhold såvidt merke noen ting.

Psykedelika kan hjelpe folk, og det er mange som sier livet har blitt mye bedre og reddet av det. Noe som derimot ikke snakkes så høyt om, er farene tilknyttet psykedelika. Slik psykedelika har reddet og hjulpet livene til folk, har også psykedelika ødelagt og sterkt redusert psykene til folk. Folk har drept seg selv på syretripp f.eks. Noen kommer sterkere ut av det, andre er ikke så heldige. Dersom noen leser dette og vurderer å prøve psykedelika, vær så snill å les dere skikkelig opp på det før dere bestemmer dere for noe som helst. Vær kritisk til informasjon, og ikke bare les om det positive. Les også om de negative tingene tilknyttet dette. Skulle ønsket jeg hadde gjort det, hadde spart meg noen år med unødvendig lidelse etter en heftig badtrip.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det her er å skape litt unødvendig frykt.

Nå spørs det hva slags psykedeliske stoffer det er snakk om, men hvis vi tar for oss LSD og fleinsopp (psilocybin), så kan man utforske med relativt lave doser uten en veldig stor fare.

Jeg sier ikke at man skal undervurdere psykedelika, tvert i mot, men om man eksperimenterer med doser som ikke passerer 200ug, vil jeg si at en som ikke allerede er helt skada klarer seg fint.