View Single Post
Hei,

Dersom du fremdeles er engasjert i tråden, håper jeg du leser følgende.
Jeg har bred erfaring med diverse tekstbaserte nettspill for norske spillere. Nordicmafia, nightboxmafia, nordicelite, elitecrimes, mafiano, mafiaspillet - og ikke minst mafiaenshevn, med flere. Jeg har hatt innblikk i både good guy- og bad guy-siden.

Dersom ikke jeg husker helt feil ble spillet lansert i 2007, kanskje? Litt usikker. Den gang var det et engasjerende spill med en morsom kultur og spillerbase. Funksjonene var svært statiske, men dog morsomme gitt at alderen var noe annet enn den er i dag. Et minne jeg har er den ikoniske røde bilen i headeren. En ferrari, eller noe i den duren? Det ble flere ganger lansert nytt og utrolig enkle og brukervennlige design. Dette falt i god jord hos meg som spiller, og alt for mange timer ble selvsagt konsumert foran skjermen.


Jeg har flere ganger i ettertid observert endringer i både atmosfære og behandling fra ledelsen. Blant annet deg, Cenezo. Jeg tar meg på ingen måte nær av behandlingen jeg har blitt møtt med som kunde, men jeg ønsker å belyse dette når det først er etterspurt kritikk. For det har du jo ikke tålt å få før. Jeg nevner ikke dette for å henge deg ut på noen måte, men det er min opplevelse av spillet.

Du og daværende medlemmer av ledelsen har vært svært lite åpne for kritikk på hvordan dere behandler saker, og kritikk mot ledelsen generelt. Dere har møtt med en aggressiv tone i forsøk på å gjennomføre konstruktive samtaler privat. Dersom man har valgt å gå ut via forumet å kritisere ledelsen som entitet eller ledelsens medlemmer, særlig dersom det har vært rettet mot deg selv, har du svar med aggressiv tilbakemelding i form av sanksjoner som midlertidig utestenging forum, utestenging av bruker og/eller permanent utestengelse av IP. Dette har skjedd både meg og en håndfull bekjente flere ganger.

Jeg håper du tar til deg kritikken denne gang, og ikke forsøker å heve deg over slik du har vist.


Selve spillet i seg selv kunne treng en liten oppfreshing. Designet skulle vært oppgradert, det er litt gammelt nå. I tillegg bør spillet omstruktureres og gjøres slik at man må i større grad spille taktisk og i mindre grad være avhengig av andre eller poengkjøp for å overleve. Penger er så sentralt i spillet, at det er den avgjørende faktor om hvorvidt du overlever. Du har et relativt dårlig utvalg av funksjoner som frister å prøve ut, og selv de du har er veldig statiske med liten variasjon. Dette spillets handling er på ingen måte unikt. Det har det smaleste av standardiserte funksjoner et mafiaspill bør ha. Spillet er rett og slett ett urettferdig grindingspill.

Den nåværende kvaliteten på spillere, forum og miljø er svært dårlig. Kall meg gjerne gammel, men spillet appellerer svært lite til en kundegrupppe over ungdomsskolealder. Med å utvikle nye og spennende funksjoner, få et nytt og kult design som samtidig er brukervennlig, tror jeg du kan tiltrekke deg både ny og eldre publikum. Da vil du kanskje også få behov for å tilsette moderatorer, og bare forummoderatorer.

Ha en fin dag!

Du må rett og slett gjøre spillet enklere å overleve på for nye spillere.

Og forresten! Fjern fengselet, lanser nye funksjoner. Fengsel bidrar til utrolig mye tvungen dødtid.
Sist endret av Kierkegaard; 20. juni 2017 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.