View Single Post
Sitat av brgz Vis innlegg
Du er smart. Det er en grunn hvorfor det er NULLTOLERANSE i forsvaret. Kanskje ikke du ser sammenhengen fordi du satt på et kontor i ett år, men for andre har det faktisk noe å si om det er en rusfri person ved siden av deg på skytebanen.

Om du tjener mer penger enn meg eller ikke er vel helt irrelevant? Sier en del om hvor barnslig du er. Men håper virkelig du tjener mer enn meg, for jeg er i førstegangstjenesten hehe. Og mtp utdanning, så har du ikke bedre enn meg

Og jeg står forstatt på mitt og mener at folk som ruser seg har ingenting å gjøre i forsvaret. Hasj eller heroin, what so ever. Forsvaret er mer oppegående enn som så
Vis hele sitatet...
Slik jeg husker det, var det ytters få som ikke nøt noen form for rus i førstegangstjenesten (skal ikke snakke for de som har vervet seg, er befal eller har andre stillinger). Følger vi din logikk sitter vi ikke lenger igjen med noe forsvar, bare kjedelige gullunger som ikke kan ha det litt moro i ny og ne.


Sitat av Headso Vis innlegg
De kan luke deg ut for å lukte på klær nå? Satan. Millitæret pleide å være om hva du kunne gjøre fordi du var den du var. Jeg liker ikke dette. Vi trenger folk som kan forsvare landet, og ikke en hær av steriliserte lille feiginger som aldri har syndet i sitt liv.
Vis hele sitatet...
Hvis hunden markerer på deg eller det blir funnet spor av cannabis enten i lommene eller i baggen din, vil du bli tatt med til urinprøve. Er urinen fri for narkotika, vil det ikke skje noe som helst. Synes ikke dette er urimelig, går vi ut i fra at det per dags dato tross alt er nulltoleranse for alle former for narkotika i forsvaret. Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig å forholde seg til.

Synes forsåvidt også det er greit at Forsvaret har nulltoleranse når det kommer til narkotika, det er jo tross alt vanskelig for dem å skille mellom dem som nyter rus litt vel ofte, og de som klarer å holde seg i skinnet og bare nyte det ved spesielle anledninger. Hadde blitt litt rart om de fant to personer med cannabis i urinen, men klarer på en eller annen måte å avgjøre at den ene personen gjør det ofte, og den andre sjelden, og av den grunn får han som gjør det sjelden lov til å bli værende. Slik kan det ikke være. Vi kan heller ikke la begge to slippe inn.

Nei, er det så utrolig nøye, kan man jo bare holde seg unna narkotika en stund før innrykket, og dermed er jo saken biff. Eller så kan man følge mine "tips" eller i hvert fall fremgangsmåten jeg brukte for å ikke bli tatt - nevnt i posten min ovenfor - ved narkotikatesten på innrykket.