View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Heh, dummeste jeg noen gang har hørt.
Noen gang prøvd det selv?
Vis hele sitatet...
Da har du ikke hørt mye dumt i ditt liv.
Ja, har faktisk prøvd det selv og gikk på det i 2mnd før jeg endelig fikk byttet til noe annet fordi legen mente jeg måtte prøve det.
2 mnd med ræva bivirkninger som gjorde mer vondt enn godt, en ekstrem sultfølelse som ikke stoppet uansett hvor mye jeg spiste. Dårligere søvnkvalitet, kortere søvnperiode med flere oppvåkninger, jada kjempebra sovemedisin du

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Selv når jeg er nykter å ikke får sove, så slår seroquel meg ut iløpet av 30 minutter, da snakker jeg 20-40mg bare. Å de jævla allergimedisinene lager ikke bonk i huet engang, mulig det aldri er gjort noe søvnstudier på det, men det er den mest effektive sovemedisin jeg har vært borti iløpet årene, med eller uten Knarkotika i systemet. Slår av huet å tanker, sover som en baby.
Vis hele sitatet...
Så bra for deg da, da er du en av de som får den vanligste bivirkningen av seroquel, en bivirkning som også mange allergimedisiner har. Det kan til og med være placebo for alt du eller jeg vet.
Som sagt så funker det ikke på alle, så å si at det knocker ut alle og enhver som tar det uansett hva, det er det dummeste jeg noen gang har hørt.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg tror det han mener med "dokumentert effekt" er at legestanden sier det er bra å ta for søvn. For det sier dem per i dag ikke, med mindre de er norske. All forskning på seroquel tilsier at det er søppel, så vidt jeg vet.

Men effekt har det. Dokumentert effekt derimot...
Vis hele sitatet...
Du får lese linken jeg legger ved lenger ned, der står hele forklaringen på hvorfor jeg sier det ikke har dokumentert effekt.
Du har rett, all forskning tilsier at seroquel er søppel (så fremst du ikke er schizofren, i psykose eller bipolar)
Så da er det vel også kanskje en grunn til nettopp det og hvorfor det egentlig også kun er godkjent til bruk mot schizofreni, psykoser og bipolar lidelse, ingenting annet.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Gikk litt fort i svingene her, fikk ikke med meg at Trekantet Varulv skrev "Legen kunne like gjerne ha skrevet ut allergimedisin eller reseptfrie urtemedisiner som også funker mot søvn". Denne påstanden er ikke riktig, fordi seroquel blir man drittrøtt av. Er nesten umulig å ikke sovne av seroquel, med mindre man går på det fast. Dermed basta
Vis hele sitatet...
Det er kanskje sånn seroquel fungerer på deg, men det er absolutt ikke sånn det funker på alle, så jo, det er faktisk fullt mulig å ikke få sove av seroquel. Men siden det funker på deg så funker det på alle andre også?
Seroquel går forresten på histaminreseptorene i hjernen og fungerer som ett antihistamin, akkurat som allergimedisin gjør

Grunnen til at seroquel blir skrevet ut mot søvn er fordi en av bivirkningene er at man kan bli søvnig, merk ordene kan bli.

Dere begge trenger å lese denne, les gjerne kildene som kommer i slutten der også.
https://tidsskriftet.no/2019/09/kron...en-sovemedisin